لینک های دسترسی

Breaking News

هاشم کرزی پسر کاکای حامد کرزی درگذشت


این عکس از ویدیویی گرفته شده که قبل از انفجار، در مراسم افتتاح یک پرورشگاه از سوی دفتر والی کندهار تصویربرداری شده است
این عکس از ویدیویی گرفته شده که قبل از انفجار، در مراسم افتتاح یک پرورشگاه از سوی دفتر والی کندهار تصویربرداری شده است

هاشم کرزی، رئیس شرکت اپکو، تاجر ملی و پسر کاکای حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان که در حمله هراس‌افگنیِ روز سه شنبه هفته گذشته بالای مهمانخانۀ والی کندهار، جراحات شدید برداشته بود، امروز در یک شفاخانه در هند جان داد.

در آن حمله، به شمول پنج دیپلومات امارات متحدۀ عربی و معاون والی کندهار، یازده تن کشته و به شمول سفیر امارات متحدۀ عربی مقیم کابل و والی کندهار، ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

حکومت افغانستان طالبان را در قبال این رویداد، مسؤول خوانده؛ اما آن گروه هرگونه دست‌داشتن در آن حمله را رد کرده است.

هاشم کرزی، که در آن حمله زخمی شد، برای اعمار یک پرورشگاه در شهرک عینو مینه، به صورت رایگان زمین را فراهم کرده و از دوستان سفیر امارات متحدۀ عربی بود.

او پس از انفجار، نخست به میدان هوایی کندهار و سپس برای تداوی به هندوستان منتقل گردید؛ اما خانواده وی به صدای امریکا گفت، هاشم کرزی صبح امروز در شفاخانه جان باخته است.

قاسم کرزی برادر هاشم کرزی به نقل از داکتران معالج برادرش گفت "شش‌های هاشم کرزی در رویداد سوخته بود و داکتران نتوانستند او را تداوی کنند".

هاشم کرزی تا سطح ماستری در بخش اقتصاد در امریکا تحصیل کرده بود و رهبری برخی شرکت‌های تجارتی را در دوبی، امریکا و افغانستان به دوش داشت.

از سوی دیگر، صمیم خپلواک سخنگوی والی کندهار به صدای امریکا گفت، داکتران هندی از وضعیت صحی والی اطمینان داده و خود وی نیز امروز با همایون عزیزی، صحبت کرده است.

همچنان، برای بررسی آن حمله، سومین تیم تحقیقاتی به رهبری شورای امنیت ملی افغانستان به کندهار رسیده است تا برای خانواده‌های قربانیان کمک مالی را انجام دهد و پس از بررسی‌ها گزارش خود را به ریاست جمهوری بسپارد.

XS
SM
MD
LG