لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای 'برخورد فزیکی' ملاتره‌ خیل با سرپرست حج و اوقاف در ارگ


وزارت ارشاد، حج و اوقاف افغانستان می‌گوید که عبدالحکیم منیب، سرپرست این وزارت پس از ادای نماز جمعه در مسجد ارگ از سوی ملاتره خیل محمدی و برخی از نزدیکان‌اش مورد "حمله فزیکی" قرار گرفته است.

این وزارت ناوقت روز جمعه ۶ سپتمبر (۱۵ سنبله) در اعلامیه‌ای گفته است که در کنار مولوی تره خیل محمدی، عضو پیشین پارلمان، شاه وزیر و حاجی خان تره ‌خیل، دو عضو فعلی پارلمان افغانستان، دادالله، برادر ملا تره‌ خیل و دو عضو دیگر خانوادۀ وی، آقای منیب را توهین و تحقیر کرده و نیز "مورد حمله فزیکی" قرار داده اند.

در اعلامیۀ وزارت ارشاد، حج و اوقاف آمده است: "این افراد زورمند پیش از این نیز چندین‌ بار تلاش کرده بودند که با استفاده از سلاح کارهای غیرقانونی کرده و این افراد بارها سرپرست ارشاد، حج و اوقاف را تهدید کرده که خواست‌های ناروا و غیرقانونی شان را بر وی تحمیل کنند."

این وزارت تحقیر و برخورد فزیکی بر سرپرست این وزارت را در داخل ارگ، توهین به مساجد، وزارت ارشاد، حج و اوقاف، عالمان دین و نظام کنونی افغانستان خوانده است.

در اعلامیه همچنان از رییس جمهور غنی خواسته شده است که این موضوع را به گونۀ جدی بررسی کرده و"چنین افراد مسلح زورمند" که از مقام‌های دولتی با زور باج می‌گرند را به پنچۀ قانون پسپارد.

آقای محمدی تا اکنون در این مورد واکنشی نشان نداده است.

ملا تره خیل محمدی، در دو دور گذشته نماینده کوچی‌ها در پارلمان افغانستان بود؛ اما در انتخابات پارلمان اخیر از طرف کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی سلب صلاحیت شد.

در اعلامیه در رابطه به علت برخورد فزیکی توضیحاتی داده نشده است.

XS
SM
MD
LG