لینک های دسترسی

Breaking News

حقانی: پاکستان می‌خواهد به بهترین نحو ممکن از طالبان حمایت کند


حسین حقانی، سفیر پیشین پاکستان در امریکا و رییس بخش آسیای جنوبی و مرکزی در انستیتیوت هدسن می‌گوید که پاکستان به بهترین نحو ممکن از طالبان حمایت خواهد کرد.

آقای حقانی در مصاحبه با صدای امریکا از سیاست‌های دو دهۀ اخیر ایالات متحده در قبال پاکستان انتقاد کرد و گفت که واشنگتن نتوانست در برابر پالیسی حامیانۀ پاکستان از گروه طالبان، اقدام جدی کند.

این دپلومات پیشین پاکستانی با اشاره به سفر اخیر رییس ادارۀ استخبارات نظامی پاکستان به کابل گفت: "این سفر نشان می‌دهد که پاکستان روابط نزدیک‌تر از آنچه می‌پذیرد، با طالبان دارد."

پس از آنکه طالبان کابل را تصرف کردند، فیض حمید، رییس ادارۀ استخبارات پاکستان چهارم سپتمبر (۱۳ سنبله) در یک سفر غیر مترقبه وارد کابل شد.

آقای حقانی سفر فیض حمید به کابل را با سفرهای قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران به عراق تشبیه کرد که به گفتۀ وی همواره برای ایجاد توافق میان شبه نظامیان شیعۀ طرفدار ایران به عراق سفر می‌کرد.

این دپلومات باز نشستۀ پاکستانی می‌گوید که اقتدار طالبان در افغانستان نفوذ پاکستان را برجسته کرده و از نفوذ هند کاسته است، اما به گفتۀ وی پیامدها در آینده برای پاکستان چندان خوب نخواهد بود.

XS
SM
MD
LG