لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت دفاع افغانستان: ۴۰ طالب پاکستانی در غزنی کشته شد


وزارت دفاع افغانستان، ادعا کرده است که در جریان عملیات‌های نظامیان افغان در غزنی تلفات سنگینی بر طالبان وارد شده است؛ اما طالبان این ادعا را رد کرده اند.

احمد غفور جاوید، در نوار ویدیویی که به رسانه‌ها فرستاده، گفته است که در جریان عملیات‌های نیروهای کماندو در ولسوالی‌های گیلان و ناوۀ غزنی، به شمول ۴۰ پاکستانی، ۶۰ جنگجوی طالبان از پا در آمده اند.

به گفتۀ وی، در این عملیات ده‌ها واسطۀ نقلیۀ طالبان نیز منهدم شده است.

همچنان سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته است که در جریان عملیات‌های نیروهای اردو، ۴۵ جنگجوی طالبان در ولسوالی غزنی و ۱۲ تن نیز در خوگیانی، کشته شده اند.

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان تلفات این گروه را در غزنی رد کرده و ادعای وزارت دفاع افغانستان را مبنی بر کشته‌شدن جنگجویان پاکستانی در غزنی، "پروپاگند" خوانده است.

این در حالی است که به دنبال حمله‌های پیهم طالبان در برخی ولسوالی‌های غزنی، نظامیان افغان عملیاتی موسوم به "تندر" را در آن ولایت آغاز کرده اند.

غلام داوود تره خیل، فرمانده امنیه غزنی، روز چهارشنبه به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که در جریان این عملیات‌ها در ولسوالی‌های گیلان، ناوه، مقر، اندر و قره باغ، ۳۰۰ جنگجوی مخالف دولت کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG