لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری بین طالبان در هرات ۴۰ کشته برجا گذاشت


مقام‌های محلی هرات از درگیری بین دو گروه از افراد طالبان و کشته‌شدن ۴۰ تن از طرفین در ولسوالی شیندند این ولایت خبر می‌دهند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید این درگیری شب گذشته بین افراد ملا صمد و ملا ننگیالی دو تن از فرماندهان محلی طالبان در منطقه "خیفان" ولسوالی شیندند آغاز شد که برای چندین ساعت ادامه داشت.

آقای فرهاد، می‌گوید که در این درگیری ۴۰ تن از افراد دو طرف کشته و ده تن دیگر زخمی شده اند.

سخنگوی والی هرات می‌افزاید، بیشترین تلفات در این جنگ، بر افراد ملا صمد فرماندۀ وابسته به ملا هبت‌الله یکی از رهبران طالبان وارد شده است.

به گفتۀ وی، ۳۲ تن از جنگجويان ملاصمد، از ولایات هلمند و فراه به ولسوالی شيندند آمده بودند که کشته شدند و شش تن نیز زخم برداشتند.

جیلانی فرهاد، همچنان می‌گوید، از افراد ملا ننگیالی قوماندان وابسته به ملا محمد رسول نیز هشت تن کشته و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

تا به حال گروه طالبان در این مورد ابراز نظری نکرده است.

این درگیری‌ها از ماه‌ها به این سو بین افراد ملا صمد و ملا ننگیالی دو تن از قوماندانان برجسته طالبان در ولسوالی شیندند بر سر بیعت با رهبران جدید این گروه به وجود آمد که تا اکنون ادامه دارد.

شیندند یکی از ولسوالی‌های نا آرام هرات می‌باشد که همواره حضور طالبان در آنجا گسترده بوده است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات همچنان از زخمی شدن ملا حسن ولسوال نام‌نهاد طالبان در ولسوالی اوبه این ولایت خبر می‌دهد.

آقای فرهاد گفت، این ولسوال طالبان در درگیری با نیروهای امنیتی افغان در منطقه "مار آباد" ولسوالی اوبه با سه طالب دیگر زخمی و دو تن از طالبان نیز کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG