لینک های دسترسی

Breaking News

چهل هزار کودک روهیگیایی از سوء تغذیه رنج می برند


کمیتۀ نجات بین المللی یا IRC گفته است که کودکان روهینگیایی در بنگله دیش ۱۰ بار بیشتر نسبت به سال گذشته با سوء تغذیی مواجه بوده و به توجه فوری نیاز دارند.

آخرین سروی که توسط ادارات کمک های بشری تحت ریاست کمیتۀ نجات بین المللی راه اندازی شد، نشان می دهد که ۴۰۰۰۰ کودک روهینگیایی بین سنین شش ماهه تا پنج سال به کمک های فوری نجات دهنده زندگی نیاز دارند. این کمیته گفته است که برای پاسخ به این بحران بشری به بیش از ۱۲ میلیون دالر امریکایی نیاز است.

کمیتۀ نجات بین المللی روز جمعه با نشر یک اعلامیه اذعان داشته که با در نظر داشت وضیعت زندگی کودکان روهینگیایی که سن شان کمتر از شش ماه است، به دلیل سوء تغذیی احتمال مرگ و میر شان ۱۰ برابر بیشر است.

در اعلامیه آمده است که کمیتۀ نجات بین المللی انتظار دارد که ۲۰۰ هزار پناهجوی روهینگیایی در هفته های آینده از میانمار به بنگله دیش سرازیر شوند و به این ترتیب، شمار پناهجویان روهینگیایی از برما به بنگله دیش به یک میلیون پناهجو خواهد رسید.

پناهجویان روهینگیایی در حالت بد در کمپ موسوم به بازار کاکس در بنگله دیش به سر می برند
پناهجویان روهینگیایی در حالت بد در کمپ موسوم به بازار کاکس در بنگله دیش به سر می برند

کت موهونی، رئیس حالت اضطرار کمیتۀ نجات بین المللی، گفته است که وضیعت کودکان روهینگیایی در منطقۀ موسوم به" بازارکاکس" واقع در بنگله دیش به صورت "غیر قابل باور" موجب بحران صحی در میان پناهجویان روهینگیایی شده است.

خانم موهونی گفته است که خانواده های آسیب پذیر به خدمات صحی دسترسی ندارند؛ با کمبود شدید مواد خوراکی مواجه اند؛ وضیعت بهداشتی شان وخیم است و حتی به آب آشامیدنی دسترسی ندارند. به گفتۀ وی این وضعیت پیش آمده موجب شده تا سوء تغذی در میان کودکان روهینگیایی به سطح بالا افزایش یابد.

کمیتۀ نجات بین المللی در دو طرف سرحد میان میانمار و بنگله دیش چهار مرکز صحی را ایجاد کرده است تا کودکان که از سوء تغذیی حاد رنج می برند، تحت مراقب های صحی قرار بگیرند.

XS
SM
MD
LG