لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله‌باری در امریکا؛ هشت عضو یک خانواده به شمول پنج کودک کشته شدند


عکس آرشیف
عکس آرشیف

مقامات ایالت یوتا می‌گویند که پولیس پیکر هشت عضو یک خانواده، از جمله پنج کودک را که به ضرب گلوله کشته شده اند، روز چهارشنبه چهارم جنوری (۱۴ جدی) در خانه‌ای در شهرک ایناک پیدا کردند.

پولیس شهرک ایناک گفته است که تاکنون هیچ مدرکی را که بیانگر تهدیدی برای مردم این شهرک باشد، کشف نکرده اند. مقامات انگیزهٔ احتمالی یا جزییات بیشتر در مورد این حادثه ارایه نکرده اند.

راب داتسن، مسوول اداری این شهرک گفته است که مردم این شهرک همه اعضای این خانواده را می‌شناختند و خبر این حادثه جامعه را متحیر کرده است.

داتسن چهارشنبه شب در بیانیهٔ ویدیویی گفت: "بسیاری ما با آنان در کلیسا و در جامعه یکجا خدمت کرده ایم و با این افراد به مکتب رفته ایم... جامعه احساس درد و سوالات زیادی دارد."

او افزود که پولیس به این رویداد در جریان "گشت رفاهی" پی‌برد. هنگامی که فردی یا خانواده‌ای برای مدت طولانی در جامعه دیده نشوند، پولیس برای گرفتن احوال آنان به خانه‌هایشان سر می‌زند که به آن "گشت رفاهی" گفته می‌شود.

ایناک یکی از شهرک‌های دورافتادهٔ در جنوب ایالت یوتا است که حدود هشت هزار جمعیت دارد و در ۴۰۰ کیلومتری شهر مشهور سالت لیک موقعیت دارد.

خشونت ناشی از اسلحه در کم از کم سه دههٔ اخیر در ایالات متحده رو به افزایش بوده و بر اساس آمار وبسایت آرشیف خشونت مسلحانه، از اول جنوری تا ۳۱ دسمبر ۲۰۲۲ میلادی، ۴۴۱۵۴ نفر به ضرب گلوله در سراسر ایالات متحده کشته شده اند.

در این میان، ۲۰۰۶۴ نفر در خشونت‌های گوناگون از جمله قتل و گلوله‌باری جمعی کشته شده اند و ۲۴۰۹۰ نفر با اسلحه خودکشی کرده اند.

XS
SM
MD
LG