لینک های دسترسی

Breaking News

حملات هوایی قوای افغان در کندهار، چهار فرد ملکی را کشت


مقام‌های امنیتی ولایت کندهار تائید می‌کنند که ناوقت دیروز، پس از درگیری شدید میان نیروهای افغان و طالبان مسلح در ولسوالی معروف این ولایت، نیروهای افغان بر طالبان مسلح بمباری کردند که در نتیجه آن چهار فرد ملکی نیز کشته شد.

این مقام‌ها گفته اند که ناوقت شام پنجشنبه (۱۲ میزان)، نیروهای افغان بر طالبان مسلح در مناطق ابوکلا و خوگیانی از مربوطات این ولسوالی، بمباری کردند که در اثر آن، ۱۰ طالب مسلح شامل سه شهروند پاکستان و چهار فرد ملکی کشته شدند.

سارمن غورزنگ افریدی، سخنگوی قومندانی امنیه کندهار به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که پس از حمله طالبان بر ولسوالی معروف، نیروهای مشترک افغان عملیاتی را برای پاکسازی این ولسوالی راه اندازی کردند.

آقای افریدی افزود، پس از آن که نیروهای افغان بمباردمان هوایی را بر طالبان مسلح آغاز کرد، آنان به منازل مسکونی افراد ملکی پناه بردند که منجر به تلفات افراد ملکی گردید.

او گفت "طالبان مسلح از بام خانه‌های افراد ملکی هاوان فیر می‎‌کردند که تحت حملات هوایی قرار گرفتند، در حمله هوایی که نیروهای هوایی افغان انجام دادند، به شمول سه اتباع پاکستانی، ۱۰ طالب مسلح کشته و ۷ تن مجروح شدند. همین گونه در جریان درگیری چهار فرد ملکی نیز کشته شدند و هشت فرد ملکی مجروح شدند که زنان و کودکان نیز شامل آن است".

هشت مجروح این رویداد به شفاخانه حوزوی میرویس انتقال داده شده اند.

یک داکتر مؤظف در این شفاخانه به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که از محل حادثه هشت مجروح، شامل یک کودک و هفت زن به این شفاخانه انتقال داده شده اند.

این داکتر، وضعیت صحی مجروحین را نگران کننده خواند.

مقام‌های امنیتی گفته اند که در مورد آمار دقیق تلفات افراد ملکی تحقیقات آغاز شده است.

عزیز احمد عزیز، سخنگوی والی کندهار، تلفات افراد ملکی را تائید کرد و گفت که سه زن و یک کودک در این رویداد، کشته شده اند.

طالبان مسلح تا اکنون در این مورد چیزی نگفته اند.

دو روز قبل، طالبان مسلح برای تصرف ولسوالی معروف، به شمول انفجار انتحاری، حمله بزرگی به این ولسوالی کردند که در نتیجه آن هشت پولیس کشته و ۱۳ تن مجروح شدند.

در حال حاضر نیز عملیات مشترک نیروهای افغان در ولسوالی معروف ادامه دارد.

ولسوالی ناامن معروف در جنوب شرق ولایت کندهار، منطقه نزدیک به خط دیورند است.

XS
SM
MD
LG