لینک های دسترسی

Breaking News

سقوط طیاره در هلمند هفت کشته به جا گذاشت


طیارۀ خط هوایی راه ابریشم آذربایجان در ولسوالی گرمسیر هلمند سقوط کرده است
طیارۀ خط هوایی راه ابریشم آذربایجان در ولسوالی گرمسیر هلمند سقوط کرده است

نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان گفته اند که در اثر سقوط یک طیارۀ خط هوایی راه ابریشم آذربایجان در ولایت هلمند هفت نفر کشته شده است.

سخنگوی نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان گفته است که این طیاره نُه نفر عمله داشت که دو تن آنان زخمی بوده و برای درمان به شفاخانۀ میدان هوایی کندهار منتقل شده اند.

مقام‌های افغان و امریکایی گفته اند که این رویداد به دلیل عارضۀ تخنیکی طیاره به وقوع پیوسته است و هیچ گونه ارتباطی با فعالیت مخالفان مسلح ندارد.

یک مقام امنیتی افغان در ولایت کندهار گفت که این ​طیاره از یک شرکت آذربایجانی چارتر شده بود که سه اوکراینی، پنج آذربایجانی و یک اوزبیک عملۀ آن بودند.

در این حال رسانه‌های آذربایجانی گزارش داده اند که طیارۀ یاد شده از نوع آنتونوف ۱۲ مربوط یکی از شرکت‌های این کشور بوده است.

این طیاره مسؤولیت اکمالات نیروهای ناتو را در پایگاه نظامی دویر به عهده داشت. پایگاه دویر در ولسوالی گرمسیر دومین پایگاه نظامی نیروهای خارجی در ولایت هلمند است که تا کنون به نیروهای افغان تحویل داده نشده است.

حملات خودی در زابل و ارزگان

مقامات در زابل می‌گویند که یک پولیس پنج تا شش تن از هم‌قطارانش را به گلوله بسته و آنان را کشته است.

غلام‌جیلانی فراهی آمر امنیت زابل به صدای امریکا گفت که این رویداد دیشب در منطقۀ «ترنک» حومۀ شهر قلات مرکز این ولایت، به وقوع پیوسته است. او افزود که این مسأله تحت بررسی پولیس قرار دارد.

همچنان در یک حمله مشابه در ولسوالی دهراوود ارزگان، یک پولیس سه همکار خود را کشته است.

سارمن عبدالله یک مقام پولیس در ولسوالی دهراوود ارزگان به صدای امریکا گفت که مهاجم پس از کشتن همکارانش، با اسلحۀ دست داشته‌اش به گروه مخالفین مسلح پیوسته است.

این در حالی است که از سه روز به این طرف در ولسوالی دهراوود ارزگان، درگیری شدید میان نیروهای دولتی و مخالفین مسلح جریان دارد و مخالفین مسلح این ولسوالی را در محاصرۀ خود در آورده اند.

XS
SM
MD
LG