لینک های دسترسی

Breaking News

۴ کشته و ۱۴ زخمی در انفجار پایگاه نظامی بگرام


دفتر مطبوعاتی مأموریت حمایت قاطع در افغانستان گفته است که در انفجار بم در پایگاه نظامی بگرام، چهار تن کشته و دست کم چهارده تن دیگر زخمی شده اند.

مأموریت حمایت قاطع افزوده است، نیروهای مستقر در بگرام، به وضعیت مجروحین رسیدگی می‌کنند و روی چگونگی وقوع این حمله انفجاری تحقیق خواهند کرد.

عبدالشکور قدوسی ولسوال بگرام به صدای امریکا گفت، این انفجار حوالی ساعت پنج بامداد امروز در داخل پایگاه نظامی بگرام صورت گرفته است.

جنرال محمدزمان مموزی، قوماندان امنیه پروان نیز این حمله را تأیید کرد و گفت، در این انفجار سه تن کشته و دوازده تن زخمی شده اند.

جنرال مموزی افزود، از داخل پایگاه نظامی بگرام، درخواست شده است که امبولانس برای آنان فرستاده شود و هنوز جزئیات دیگری از این رویداد در دست نیست.

هنوز مشخص نیست که کشته و زخمیان این رویداد خارجی اند یا داخلی، منابع نظامی افغان و خارجی در مورد هویت آنان چیزی نگفته اند.

ولسوال و قوماندان امنیه بگرام گفته اند که احتمال حمله تروریستی در داخل پایگاه نظامی بگرام، نیست.

جنرال جان نیکولسن قوماندان عمومی نیروهای امریکایی و مأموریت حمایت قاطع در افغانستان با خانواده‌های که اعضای شان در این رویداد کشته و زخمی شده اند، ابراز غم‌شریکی کرده است.

دفتر مطبوعاتی مأموریت حمایت قاطع در خبرنامه‌ای به نقل از جنرال نیکولسن افزوده است، کسانی که این گونه حملات را انجام می‌دهند، می‌خواهند مانع حمایت آنان از افغان‌ها در بخش آموزش، مشوره و کمک به افغانستان برای آیندۀ بهتر این کشور شوند.

طالبان با نشر اعلامیه‌ای اما گفته اند که یک مهاجم انتحاری این گروه این حمله را در پایگاه نظامی بگرام انجام داده است.

در سه روز گذشته این دومین حمله بالای اماکن خارجی‌های مستقر در افغانستان است. شام جمعه یک مهاجم انتحاری موتر مملو از مواد انفجاری خود را در مقابل قنسولگری آلمان در شهر مزارشریف منفجر کرد. در آن حمله شش تن کشته و دست کم ۱۲۹ تن دیگر زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG