لینک های دسترسی

Breaking News

چهار کشته و ۲۰ زخمی در انفجار های جلال آباد


در اثر چهار انفجار پیهم در شهر جلال آباد، کم از کم چهار نفر کشته و ۲۰نفر دیگر زخمی شده است.

عطا الله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، به صدای امریکا گفت که این انفجار های امروز دوشنبه (۲۳ ثور) ساعت ۰۷:۲۰ دقیقه شام به وقت محل در منطقۀ پر ازدحام "چوک تلاشی" صورت گرفته و همه قربانیان آن، غیر نظامیان می باشد.

به گفتۀ آقای خوگیانی زخمیان به شفاخانه انتقال داده شده اند و وضیعت چهار تن آنان وخیم گزارش شده است. در میان افراد زخمی شده، یک کودک نیز شامل است.

شاهدان در محل رویداد می گویند که هنگام وقوع انفجارات صدای شلیک مرمی نیز شنیده شده، اما مقام های محلی می گویند که شلیک های هوایی از سوی پولیس صورت گرفته و تلفاتی در پی نداشته است.

تا حال هیچ گروهی مسوولیت این انفجار ها را بر عهده نگرفته است، اما در گذشته گروه طالبان و گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت حملات مشابه را در به دوش گرفته اند.

انفجار های پیهم در شهر جلال آباد در حالی صورت گرفته است که​ دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) از تشدید خشونت‌ها در ماه رمضان که منجر به آسیب‌پذیری غیرنظامیان شده، به شدت ابراز نگرانی کرده است.

این دفتر از حمله بر موسسه کونترپارت در کابل یاد کرده – که هشت غیرنظامی کشته و ۲۸ تن زخمی شدند – و این عمل طالبان را نکوهش کرده است.

تدامیچی یاماموتو، رییس یوناما گفته است که "قطعاً" هیچ توجیهی برای حمله‌های عمدی و بدون تفکیک بر غیرنظامیان وجود ندارد."

XS
SM
MD
LG