لینک های دسترسی

Breaking News

چهار پولیس در حملۀ طالبان در لوگر کشته شد


حوالی ساعت ۵:۰۰ بامداد چهارشنبه در نتیجۀ حمله گروهی مخالفان مسلح در ولایت لوگر، به شمول آمر حوزه اول، چهار پولیس کشته و ۱۲ تن زخمی شده اند.

مسؤولین فرماندهی امنیه لوگر، می‌گویند که در این حملۀ گروهی چهار تن سهم داشتند، نخست یک مهاجم موتر تونس مملو از مواد انفجاری را منفجر کرد و سپس سه نفر دیگر به ساختمان داخل شدند و نیروهای امنیتی درگیر شدند.

شاهپور احمدزی، سخنگوی پولیس لوگر، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که سه تن از مهاجمان که با نیروهای امنیتی درگیر بودند، در همان لحظات اول کشته شدند و نیروهای امنیتی محل واقعه را محاصره کردند.

آقای احمدزی، علاوه کرد که در اولین حمله به شمول آمر حوزه اول امنیتی و سه تن پولیس کشته و علاوه بر آن، چهار پولیس و هشت فرد ملکی مجروح شدند.

سخنگوی پولیس لوگر، افزود که در نتیجه این درگیری به منازل نزدیک فرماندهی خسارات وارد شده است.

در عین حال، داکتر عاشق‌الله مجیدی، رئیس شفاخانه ملکی ولایت لوگر، به صدای امریکا گفت که از محل رویداد ۱۶ زخمی به شفاخانه آورده شده اند که هفت تن پولیس، دو کودک و سه خانم نیز شامل آنان است.

طالبان مسؤولیت این حمله را به عهده گرفته و ادعا کرده اند که در این حمله دسته جمعی ده‌ها پولیس را کشته اند.

تلفات غیرنظامیان در کندهار

انفجار بمی در ولایت کندهار سه کشته و ۱۳ زخمی به جا گذاشت. این رویداد صبح چهارشنبه در مسیر میدان هوایی کندهار نزدیک به کوتل شوراندام به وقوع پیوسته است.

به گفتۀ مسؤولین امنیتی ولایت کندهار، قربانیان این حادثه افراد ملکی (مستری‌های قراردادی قول اردوی ۲۰۵ اتل) می‌باشند.

تورن محمد صادق عیسی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۵ اتل، به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که موتر حامل مستری‌ها صبح زود از شهر کندهار به سوی قول اردو درحرکت بود که با بم کنار جاده برخورد.

داوود احمدی، سخنگوی والی کندهار نیز در گفتگو با رادیو صدای امریکا گفت که انفجار حوالی ساعت ۵:۰۰ بامداد به وقوع پیوسته است که از جملۀ ۱۳ زخمی این رویدادُ وضعیت شش تن نگران‌کننده است.

هنوز مسؤولیت این رویداد را کسی به دوش نگرفته است.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG