لینک های دسترسی

Breaking News

چهار هلمندی متعرض پس از اعتصاب غذایی در شفاخانه بستر شدند


این متعرضین به جنگ، روز پنجشنبه اعتصاب غذایی را آغاز کردند.
این متعرضین به جنگ، روز پنجشنبه اعتصاب غذایی را آغاز کردند.

اعتصاب غذایی تعدادی از زنان و مردان در ولایت هلمند افغانستان برای صلح خواهی و در اعتراض به جنگ و کشتار افغان‌ها، امروز شنبه نیز ادامه دارد.

به دلیل ادامه اعتصاب غذایی، وضعیت صحی چهارتن از تحصن کنندگان خراب شده و به شفاخانه منتقل شده اند.

یکی از اعتصاب کنندگان به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که قیس هاشمی و میروس کانی، شام دیروز و داود درمان و داکتر عرفان حوالی ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز، به شفاخانه منتقل شده اند.

داکتر امین الله عابد، رئیس صحت عامه ولایت هلمند گفت که تیم سیار آنان، دو تن را که به دلیل نخوردن غذا، وضعیت صحی شان خراب شده، از خیمه‌یی اعتصاب کنندگان به شفاخانه انتقال داده اند.

داکتر عابد افزود که وضعیت صحی برخی دیگر از اعتصاب کنندگان نیز نگران کننده است و در ۶۶ ساعت گذشته نه غذا خورده اند و نه هم چیزی نوشیده اند.

صدها تن از باشندگان هلمند شامل مردان و زنان، حوالی ساعت ۴:۰۰ روز پنجشنبه اعتصاب غذایی کردند.

این تحصن کنندگان پس از آن، اعتصاب غذایی را آغاز کردند که طالبان مسلح به خواست آنان مبنی بر آتش بس در ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند، پاسخ منفی دادند.

باچاخان، یکی از این اعتصاب کنندگان به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، آنان تا زمانی به اعتصاب غذایی شان ادامه می‌دهند که خواست شان مبنی بر دو روز "آتش بس" از سوی طرف‌های درگیری پذیرفته نشود.

مقام‌های ولایتی هلمند خواست این اعتصاب کنندگان را به شرط پذیرش آن از سوی طالبان، پذیرفته اند؛ اما طالبان مسلح از آنان خواسته است که نخست با نیروهای خارجی مقیم در هلمند و کندهار گفتگو کنند.

حوالی ساعت ۱:۰۰ صبح امروز، ده‌ها تن از فعالان مدنی هلمند و باشندگان لشکرگاه با این اعتصاب کنندگان پیوستند.

آنان شعارهای ضد جنگ را فریاد زده و از طرف‌های درگیر، خواستار آتش بس شدند.

XS
SM
MD
LG