لینک های دسترسی

Breaking News

مردی در فرانسه به اتهام 'قتل' همسر و چهار فرزندش بازداشت شد


عکس آرشیف، پولیس شهر پاریس در حال ارزیابی یک محل جرم در حومهٔ این شهر
عکس آرشیف، پولیس شهر پاریس در حال ارزیابی یک محل جرم در حومهٔ این شهر

پولیس فرانسه روز سه‌شنبه ۲۶ دسمبر (پنجم جدی) مرد ۳۳ ساله مظنون به قتل همسر و چهار فرزندش را دستگیر کرد.

ژان باپتست بلادیر، سارنوال محل، گفت که مقامات اجساد این پنج نفر را عصر دوشنبه ۲۵ دسمبر در اپارتمان شان در شهر مو در شرق پاریس پیدا کرد. به گفتهٔ بلادیر، فرزندان این زوج نه ماهه، چهار، هفت و ۱۰ ساله بودند.

بلادیر گفت که این مرد که شغل نل‌دوانی داشت، در سال ۲۰۱۹ نیز پس از تلاش به خودکشی و حمله با چاقو بر همسر باردارش بازداشت شده بود، اما همسرش بر وی اقامهٔ دعوا نکرده بود.

اسنادی که در خانهٔ آنان دریافت شده، نشان می‌دهد که او در سال ۲۰۱۷ تحت درمان روانی قرار داشته است.

یک منبع پولیس گفت که جسد مادر در راهرو و از فرزندانش در اتاق خواب، آشپزخانه و تشناب اپارتمان رهایشی شان پیدا شده است.

سارنوال بلادیر گفت که مادر و دو دختر با ضربات بسیار زیاد چاقو جان باخته اند در حالیکه در بدن دو پسر کوچکتر هیچ ضربهٔ چاقو دیده نمی‌شود و ممکن خفه شده باشند.

بلادیر گفت که مظنون که صبح روز سه شنبه در نزدیکی خانه پدری خود در شهر همجوار سوران دستگیر شد، هنوز مورد بازجویی قرار نگرفته، اما به پولیس گفت: "می داند چرا بازداشت شده است و از ناراحتی و افسردگی خود صحبت کرد."

پاریس اخیراً شاهد یک سری از چنین واقعات بوده است. یک مرد ۴۱ ساله اواخر ماه نومبر به قتل سه دختر چهار تا ۱۱ ساله‌اش اعتراف کرده و خود را تسلیم مقامات کرد. پولیس جسد این اطفال را در خانه آنان در شهر الفورتویل، در حومه جنوب شرقی پاریس، پیدا کرد.

یک ماه قبل از آن، در ماه اکتوبر، یک پولیس سه دختر و سپس خودش را در خانهٔ شان در ویماس در شمال شرق پارس کشت.

به طور متوسط هر سه روز یک زن در فرانسه کشته می شود. سال گذشته حدود ۱۱۸ زن توسط شریک یا شریک سابق‌اش در فرانسه کشته شدند.

پولیس در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۴۴ قربانی خشونت خانگی را ثبت کرد که بیشتر آنان زن بودند. این رقم در مقایسه با سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشت، چیزی که گروه‌های حقوقی معتقدند نشانه‌ای است که مجریان قانون باید بهتر عمل کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG