لینک های دسترسی

Breaking News

پیروزی بی سابقۀ زنان در انتخابات پارلمانی فرانسه


بیش از ۷۸۰۰ نامزد برای تصاحب ۵۷۷ کرسی مجلس ملی فرانسه به رقابت پرداختند و زنان ۲۲۳ کرسی پارلمانی را به خود اختصاص دادند
بیش از ۷۸۰۰ نامزد برای تصاحب ۵۷۷ کرسی مجلس ملی فرانسه به رقابت پرداختند و زنان ۲۲۳ کرسی پارلمانی را به خود اختصاص دادند

نتایج اخیر انتخابات پارلمانی در فرانسه نشان می دهد که زنان به طور بی سابقۀ به پارلمان این کشور راه یافته اند.

بر اساس نتایج انتخابات پارلمانی فرانسه، از میان ۵۷۷ کرسی در پارلمان آن کشور، نامزدان زن توانسته اند ۲۲۳ کرسی را به خود اختصاص بدهند و به این ترتیب، ریکارد قبلی زنان فرانسوی را بشکنند که ۱۵۵ کرسی در پارلمان داشتند.

به این ترتیب، پارلمان فرانسه که در گذشته از لحاظ درجه بندی شمار عضویت زنان در میان سایر پارلمان های جهان در ردۀ شصت و چهارم قرار داشت، حال در ردۀ هفدهم و در میان پارلمان کشور های اروپایی، بالاتر از بریتانیا و آلمان، در ردۀ ششم قرار گرفته است.

حضور زنان در پارلمان فرانسه از سال ۲۰۱۲ میلادی به این سو، افزایش قابل ملاحظه داشته است. در سال ۲۰۰۲، زنان فقط ۱۲.۳ در صد کرسی های پارلمان فرانسه را در اختیار داشتند، اما حال آنان ۳۸.۶ در صد کرسی های پارلمانی را در اختیار دارند.

شهروندان فرانسوی روز یکشنبه برای انتخاب نامزدهای مورد نظر خود در دور نهایی انتخابات پارلمانی به پای صندوق‌های رای رفتند، و حزب میانه رو ایمانویل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و حزب متحدش، جنبش دموکراتیک، با کسب ۳۵۰ کرسی برندۀ اکثریت کرسی‎های پارلمانی آن کشورشده است. پارلمان فرانسه ۵۷۷ کرسی دارد که بیش از ۷۸۰۰ نامزد برای تصاحب این کرسی ها به رقابت پرداختند.

حزب میانه رو جنبش دموکراتیک مربوط به فرانسوا بیرو، وزیر عدلیه، که متحد مکرون است برندۀ ۴۰ کرسی شده‎است.
فرانسوا بارون، رهبر حزب جمهوریخواه فرانسه، به دنبال شکست در این انتخابات، حزب خود را اپوزوسیون اصلی دولت امانویل مکرون اعلام کرد، اما گفت برای پیشرفت کشور اش، به رئیس جمهور فرانسه، آرزوی موفقیت میکند.

چنین پیروزی می‌تواند موقعیت آقای مکرون میانه رو را برای پیشبرد اصلاحات و وعده های کمک کند که در جریان مبارزات انتخاباتی اخیر در زمینه قوانین کار و همچنین حوزه خدمات اجتماعی، داده بود.

XS
SM
MD
LG