لینک های دسترسی

Breaking News

احتمال قاچاق انسان؛ قضات فرانسوی از ۳۰۰ مسافر هندی تحقیقات را آغاز کردند


طیارهٔ متوقف شدهٔ حامل شهروندان هند در فرانسه
طیارهٔ متوقف شدهٔ حامل شهروندان هند در فرانسه

چهار قاضی فرانسوی، روز یکشنبه، ۲۴ دسمبر (۳ جدی) به تحقیق و سوال و جواب از ۳۰۰ مسافر هندی آغاز کردند که طیاره حامل آنها در نزدیک پاریس به ظن قاچاق انسان، در میدان هوایی واتری، نگهداشته شد.

طیارهٔ اییربس، مربوط خطوط‌هوای یلیجند رومانیا، از دوبی به سمت نیکارگوا در حال سفر بود و روز پنجشنبه برای گرفتن مواد سوخت در شرق پاریس در میدان هوایی واتری توقف کرد.

مقامات فرانسوی پس از دریافت پیامی در مورد احتمال قاچاق انسان، جلو پرواز این طیاره را گرفتند.

قضات فرانسوی صلاحیت دارند که زمان توقیف این افراد را تا ۱۶ روز تمدید کنند. قضات، دو روز وقت دارند تا تحقیق و سوال وجواب از این مسافرین را انجام دهند.

انیک براون، یکی از این قضات گفته است که هدف این تحقیقات اینست که آنها قادر "به دیدن تمام مسافران" شوند. در میان این مسافران، ۱۱ فرد زیر سن نیز شامل است و ۱۰ تن از آنها از فرانسه درخواست پناهجوی کرده اند. دو تن از این مسافرین به ظن همکاری با قاچاقچیان انسان، تحت تحقیق قرار دارند.

سفارت هند در پاریس، روز شنبه ۲۳ دسمبر (۲ قوس)، در شبکه اجتماعی ایکس بیان کرد که برای یافتن یک راه حل سریع به این واقعه کارمی‌کند و کارمندان این سفارت در محل حضور دارند.

شماری از منابع شامل در این تحقیقات می‌گویند که تعدادی از این مسافرین، کارگرانی هستند که در امارت متحده عربی کار می‌کردند و احتمالاً برای رسیدن به ایالات متحده و یا کانادا، به نیکارگوا سفر می‌کردند.

میدان هوایی واتری در ۱۵۰ کیلومتری شرق پاریس موقعیت دارد و بیشتر به شرکت‌های هوایی ارزان و یا کوچک خدمات ارایه می‌کند.

قاچاق انسان در فرانسه تا ۲۰ سال حبس در قبال دارد.

گروه

XS
SM
MD
LG