لینک های دسترسی

Breaking News

برج ایفل پس از شکست فرانسه با درفش سویس آراسته شد


یان سومر، دروازه بان تیم ملی فوتبال سویس که پنالتی پنجم فرانسه را مهار کرد و تیمش را راهی دور یک بر هشت ساخت.
یان سومر، دروازه بان تیم ملی فوتبال سویس که پنالتی پنجم فرانسه را مهار کرد و تیمش را راهی دور یک بر هشت ساخت.

جام فوتبال ملت های اروپا، دوشنبه شب (۲۸م جون) شاهد رقابت های شگفت آوری بود.

به تعقیب حذف پرتگال، مدافع لقب قهرمانی جام ملت های اروپا، اینبار تیم ملی فوتبال فرانسه که قهرمان جام جهانی فوتبال است؛ در یک بازی نفس‌گیر و دور از باور مبصرین و هواداران ورزش فوتبال، در برابر تیم سویس شکست خورد.

فوتبال اروپا و بعضاْ‌ جهان، با نام های پر آوازۀ کشور های اروپایی مانند اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، انگلستان، هالند و ... تعریف شده اند و همین کشور ها در رقابت های ملت های اروپا و جام های جهانی، کم از کم تا دور نیمه نهایی حضور داشته اند.

اما گویی جام ملت های اروپا ۲۰۲۰ که به خاطر همه گیری کووید با یک سال تاخیر برگزار شد؛ شاهد نتایج غیر مترقبه تری نیز خواهد بود.

نتایج دور حذفی یک بر شانزدۀ این جام، مبصرین و هواداران فوتبال اروپا را انگشت به دهان ساخته است.

شکست فرانسه، قهرمان جام جهانی فوتبال در رقابت با سویس، به گفتۀ مبصرین فوتبال "این باور را ایجاد کرد که دیگر تنها منتظر پیروزی کشور های با نام و نشان فوتبال نباشیم بلکه بایست شاهد باشیم که عزم راسخ و بازی مشترک تیمی" می تواند حتا به شکست یکی از قویترین و پر ستاره ترین تیم های جهان نیز بیانجامد.

پیروزی تیم سویس در برابر فرانسه، شب گذشته برج ایفل را با رنگ درفش ملی سویس آراست و حتا ستیفن دوجاریک، سخنگوی منشی عمومی سازمان ملل متحد را واداشت تا به این رقابت واکنش نشان دهد.

آقای دوجاریک در صفحۀ تویتر خود با نشر تصویر برج ایفل در شب شکست تیم ملی فوتبال فرانسه در برابر سویس نگاشت "رقابت امشب مایوس کننده و قلب شکن بود، اما ایجاب می کرد این رقابت به سویس واگذار شود . بازیکنان سویسی هرگز تسلیم نشدند، اما هک کردن بیرق سویس در برج ایفل کمی بیش از حد بود."

گول نخست به دست آمده با ضربۀ سر بازیکن سویسی در برابر فرانسه در دقیقۀ ۱۵ بازی، بازگو کنندۀ این مطلب بود که تیم فوتبال سویس به عنوان یک تیم درجه دوم در برابر فرانسه قرار ندارد و فرانسه یی ها باید اندکی بیشتر خود را تکان دهند.

حتا مهار پنالتی دروازه بان فرانسه یی در دقیقۀ ۵۲ بازی، دو گول کریم بنزیما، مهاجم تیم فرانسه و گول زیبا و دیدنی پگبا در دقیقۀ ۷۶ بازی از بیرون محوطۀ جزا نیز سرنوشت تیم فرانسه را تغییر نداد.

سویسی ها در ده دقیقۀ آخر بازی نتیجۀ (۳-۱) را (۳-۳) مساوی ساختند و این گول ها جان تازه ای به هواداران سویس در میدان داد.

این رقابت پس از ۱۲۰ دقیقه به ضربات پنالتی کشانیده شد و آخرین ضربۀ پنالتی فرانسه را که مپی، بازیکن شماره ۱۰ این تیم ضربه زد، دروازه بان سویسی مهار کرد.

مپی، مهاجم شماره ۱۰ تیم فرانسه که نتوانست ضربۀ پنجم پنالتی را وارد دروازۀ سویس کند.
مپی، مهاجم شماره ۱۰ تیم فرانسه که نتوانست ضربۀ پنجم پنالتی را وارد دروازۀ سویس کند.

اما این تنها فرانسه نیست که هوادارانش با آن وداع می کنند، در آغاز دور حذفی، هالند از رقابت ها کنار رفت، روز یکشنبه (۲۷م جون) پرتگال، مدافع لقب قهرمانی جام فوتبال ملت های اروپا از ادامۀ این رقابت ها حذف شد.

اسپانیا روز دوشنبه (۲۸م جون)، با یک رقابت پر و مملو از فراز و نشیب، پس از ۱۲۰ دقیقه بازی با نتیجۀ (۳-۵) تیم فوتبال کروشیا، نایب قهرمان جهان را حذف کرد.

آخرین رقابت های دور یک بر شانزده روز سه شنبه (۲۹م جون) میان تیم های آلمان – انگلستان و سویدن – اوکراین برگزار خواهد شد که آغاز دور یک بر هشت بازی ها را روز جمعه (دوم جولای) شاهد خواهیم بود که میان تیم های سویس – اسپانیا و بلجیم – ایتالیا برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG