لینک های دسترسی

Breaking News

روند توزیع نان خشک در تمامی ولایات افغانستان 


حکومت افغانستان می‌گوید که پس از عملی شدن موفقانهٔ توزیع نان خشک به نیازمندان در ولایت های کابل، بلخ، هرات، کندز، ننگرهار و قندهار، تصمیم گرفته است که این روند را در ۲۸ ولایت دیگر نیز عملی کند.

این در حالی است که گزارش‌های در مورد عدم شفافیت توزیع نان خشک در نواحی مختلف این ولایات نشر شده است.

ریاست جمهوری افغانستان امروز نهم ماه می (۲۰ ثور) با نشر اعلامیهٔ گفته است که والیان ۲۸ ولایت در جریان یک ویدیوی کنفرانس با محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان پیشنهاد کرده اند که از تجارب این شش ولایت در روند توزیع نان خشک، در سایر ولایات نیز استفاده شود.

با گسترش کروناویروس در افغانستان، حکومت این کشور تصمیم گرفت برخی از شهر‌های بزرگ را مسدود کند که این اقدام سبب افزایش سطح بیکاری در این کشور شد.

حکومت افغانستان برای کمک با نیازمندان نخست روند توزیع گندم و آرد و سپس توزیع نان خشک را آغاز کرد.

با وجود آنکه حکومت افغانستان این روند را "موفقانه" خوانده است، اما گزارش‌های از عدم شفافیت این روند و توزیع نان خشک به افرادی غیر نیازمند در برخی از خبازی‌ها نشر شده است.

شاروالی کابل به تاریخ دوم ماه می از توقیف یکی از وکلای گذر ناحیه ۱۵ شهر کابل و دو همکاراش به اتهام سرقت ۲۰۰ بوری آرد کمک شده به مردم خبر داد.

با آغاز روند توزیع نان خشک، شاروالی کابل از خبازی ها خواسته است فاصلهٔ‌ اجتماعی را رعایت کنند تا سبب گسترش کروناویروس نشوند.

کروناویروس تا حال در افغانستان، جان ۱۱۵ نفر را در حالی گرفته است که ۴۰۳۳ نفر دیگر به بیماری ناشی از این ویروس مبتلا اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح جمعه نهم می (۲۰ ثور) بیش از سه میلیون و ۹۵۴ هزار نفر در جهان به کووید۱۹ مبتلا شده و بیش از ۲۷۵ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG