لینک های دسترسی

Breaking News

نشست جی-۷: مالیات شرکت‌های بزرگ بین المللی افزایش می‌یابد


وزرای مالیه هفت اقتصاد بزرگ جهان یا گروه جی-۷ توافق کردند که مالیات بر شرکت‌های بزرگ بین المللی چون امازون، گوگل و اپل را افزایش دهند.

ریشی سونک، وزیر مالیه بریتانیا که ریاست این نشست دو روزه را بر عهده داشت امروز پنجم جون (۱۵ جوزا) گفت که یک توافق بی سابقه‌ای روی اصلاح سیستم مالیاتی جهانی صورت گرفته است.

او افزود: "وزرای مالیه گروه جی- ۷ به یک توافق تاریخی رسیده اند تا سیستم مالیاتی جهانی را با عصر جهانی دیجیتل متناسب سازند."

وزرای هفت اقتصاد بزرگ توافق کردند که شرکت های بزرگ بین المللی حداقل ۱۵ درصد مالیات بپردازند و همچنین شرکت ها باید مالیات بیشتری را در کشورهایی که خدمات و کالاهای خود را عرضه می‌کنند، بپردازند.

جنت یلین، وزیر مالیه ایالات متحده این توافق نامه را "تعهد مهم و بی سابقه" خواند و افزود که این اقدام به گونه اساسی مشکل سیستم مالیات جهانی را حل خواهد کرد.

براساس این توافقنامه جدید، مالیات خدمات دیجیتل ملی که توسط بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی اعمال شده بود و به گفته ایالات متحده شرکت‌های بزرگ فناوری امریکایی را به گونهٔ ناعادلانه هدف قرار می‌داد، نیز از بین خواهد رفت.

این توافق پس از منظوری از طرف گروه جی-۷، باید منظوری نشست گروه جی–۲۰ را که بعضی کشور‌های در حال توسعه نیز عضو آن استند و قرار است ماه آینده برگزار شود، بدست آورد.

وزیر مالیه بریتانیا این توافق را که چندین سال بالای آن کار شده است، یک مسله پیچیده عنوان کرد و توافق جی-۷ را اولین قدم در این راستا خواند.

XS
SM
MD
LG