لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا بر نفوذ ایران در فضای مجازی تهاجم می‌کند


جنرال جوزف وتال، قوماندان قوای مرکزی ایالات متحده، می گوید که امریکا اقدامات لازم را در برابر فعالیت های فضای مجازی ایران در شرق میانه روی دست می گیرد
جنرال جوزف وتال، قوماندان قوای مرکزی ایالات متحده، می گوید که امریکا اقدامات لازم را در برابر فعالیت های فضای مجازی ایران در شرق میانه روی دست می گیرد

ایالات متحد در نظر دارد تا با استفاده از روش های تهاجمی در فضای مجازی، در برابر نفوذ ایران در شرق میانه برخورد کند.

جنرال جوزف وتال، قوماندان قوای مرکزی ایالات متحده، می گوید که فعالیت های فضای مجازی ایران تقریباً در تمام ساحات مورد منازعه یا "ساحات خاکستری" ادامه دارد و به گفتۀ این جنرال امریکایی، " قوماندانی مرکزی ایالات متحده در حال بررسی راه های رقابت با آن است".

آقای وتال همچنین می گوید که ایران از توانایی برخوردار است تا از طریق فضای مجازی به معلومات دسترسی پیدا کند و پیام های تبلیغاتی خود را نشر کند.

به گفتۀ این جنرال امریکایی، استفاده از فضای مجازی یکی از روش های همه جانبه و جدی است که ایالات متحده در ساحات مورد منازعه از آن استفاده خواهد کرد.

مقامات استخباراتی و نظامی ایالات متحده از دیر مدت زمان در مورد آنچه مقامات امریکایی آنرا "نفوذ بدخیم" ایران در شرق میانه یاد می کنند، به تهران هشدار داده اند.

مقامات امریکایی گفته اند که ایران به صورت روز افزون به عملیات فضای مجازی در منطقه اتکا می کند. نظامیان ایالات متحده می گویند که ایران با استفاده از فضای مجازی از یک سو میدان جنگ را در منطقه شکل می دهد و از سوی دیگر معلومات را در مورد عراق، سوریه و یمن جمع آوری می کند.

جنرال جوزف وتال، قوماندان قوای مرکزی ایالات متحده، در شهر واشنگتن دی سی گفت که مثل روسیه، ایران نیز توجه خود را به رسانه های اجتماعی مبذول داشته و چنین تلاش های ایران حتی در سطح بین المللی بازدهی داشته است.

به گفتۀ این جنرال امریکایی، مخالفت های اخیر میان عربستان سعودی، امارات متحدۀ عرب، بحرین و مصر با قطر مثال برازندۀ چنین ادعا است.

آقای وتال همچنین گفت که روسیه و چین نیز از انواع مختلف فضای مجازی در منطقۀ شرق میانه استفاده می کند.

روی همین دلیل، آقای وتال می گوید که فرماندهی مرکزی ایالات متحده تلاش های لازم را در برابر فعالیت های فضای مجازی ایران، روسیه و چین در منطقه اتخاذ خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG