لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال امریکایی: از دستور غیر قانونی ترمپ پیروی نخواهم کرد


یک جنرال امریکایی گفته است که اگر رئیس جمهور دونالد ترمپ یا رئیس جمهوران آیندۀ ایالات متحده به طور غیر قانونی دستور استعمال سلاح هسته ای را به وی بدهد، چنین دستور را رد خواهد کرد.

جنرال جان هیون، قوماندان قوای هوایی فرماندهی استراتیژیک ایالات متحده، به هیئت انجمن امنیت بین المللی هالیفاکس گفته است که او با رئیس جمهور ترمپ در مورد سناریوی استعمال سلاح هسته ای صحبت داشته و اگر رئیس جمهور ایالات متحده از وی بخواهد تا به صورت غیر قانونی از سلاح هسته ای کار بگیرد، چنین دستور را رد خواهد کرد.

جنرال هیون گفته است که او در مورد با رئیس جمهور ترمپ، صحبت کرده است. این جنرال امریکایی گفت که در صورت ضرورت می توان "با درنظرداشت اوضاع" از چندین گزینه استفاده کرد.

آقای هیون می گوید که اگر رئیس جمهور ترمپ به وی دستور استفاده از سلاح هسته ای را بدهد، وی گزینه های قانونی را به آقای ترمپ پیشنهاد خواهد کرد.

اظهارات جنرال هیون در حالی بیان شد که کوریای شمالی تهدید به استعمال سلاح هسته ای در برابر ایالات متحده کرده است. پس از تهدید های کوریای شمالی، رئیس جمهور ترمپ در صفحۀ تویتر خود پیونگ یانگ را مورد انتقاد قرار داد.

در عین حال، اعضای حزب دموکرات در کانگرس ایالات متحده نگرانی دارند که تنش میان ایالات متحده و کوریای شمالی ممکن موجب جنگ شود.

قبل بر اظهارات جنرال هیون، جنرال رابرت کهلر، جنرال متقاعد که از جنوری ۲۰۱۱ تا نوامبر ۲۰۱۳ فرماندهی استراتیژیک ایالات متحده بر عهده داشت، در اوایل ماه نوامبر به کمیتۀ روابط خارجی کانگرس امریکا گفت که "قوای نظامی ایالات متحده ملزم است از دستورات قانونی پیروی کند—نه غیر قانونی".

آقای هیون گفت "فکر می کنم برخی مردم فکر می کنند که ما احمق استیم. ما مردم احمق نیستیم. در مورد این موضوعات بسیار فکر می کنیم. زمانیکه چنین مسوولیت را داشته باشید، چگونه امکان دارد در مورد فکر نکنید".

جنرال هیون بار دیگر تاکید کرد که ازاوامر غیر قانونی پیروی نخواهد کرد، زیرا به گفتۀ او چنین کار "ممکن سبب شود شما متباقی زندگی خود را در زندان سپری کنید".

XS
SM
MD
LG