لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال احمدزی: حضور نیروهای امریکایی درهلمند، به تأمین امنیت کمک کرده است


مقامات امنیتی در ولایت هلمند میگویند که نیروهای دریایی تازه نفس امریکایی در سه محل این ولایت جابجا خواهند شد
مقامات امنیتی در ولایت هلمند میگویند که نیروهای دریایی تازه نفس امریکایی در سه محل این ولایت جابجا خواهند شد

مقام‌های نظامی در ولایت هلمند، می‌گویند حضور نیروهای امریکایی در این ولایت، به تأمین امنیت در آنجا کمک کرده است.

تورنجنرال ولی محمد احمدزی، قوماندان قول اردوی ۲۱۵ میوند، در مصاحبۀ اختصاصی با رادیو آشنا صدای امریکا، گفت نیروهای دریایی امریکایی، در سه منطقۀ این ولایت، جابجا خواهند شد و در آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای افغان کمک خواهد کرد.

به گفتۀ جنرال احمدزی، شماری از نیروهای تازه نفس امریکایی، برای تأمین امنیت شهر لشکرگاه در قرارگاه نظامی بست، جابجا خواهند شد.

بعد از سال ۲۰۱۴ میلادی، نیروهای خارجی در ولایت هلمند حضور نداشتند؛ اما با وخامت اوضاع امنیتی در این ولایت، سال گذشته میلادی ده‌ها تن از نیروهای امریکایی به هلمند برگشتند.

حدود چهارماه قبل، مخالفان مسلح دولت، سه بار برای تصرف شهر لشکرگاه حملات گستردۀ را انجام دادند که از سوی نیروهای افغان به عقب زده شد.

تورنجنرال ولی محمد احمدزی، قوماندان قول اردوی ۲۱۵ میوند، گفت حضور نیروهای امریکایی در ولایت هلمند، به بهتر شدن امینت این ولایت کمک کرده است.

به گفتۀ جنرال احمدزی، نیروهای هوایی افغان، برای حمایت‌های هوایی به نیروهای مأموریت حمایت قاطع متکی اند.

جنرال احمدزی گفت " حضور نیروهای امریکایی بسیار مهم است، به خصوص زمانی که ما در عملیات‌‎های نظامی در بخش نیروهای هوایی، مشکلی داشته باشیم، آنان نقش مهمی را ایفا می‌کنند. نیروهای دریایی جدید در لشکرگاه، در برخی ساحات ولسوالی گرمسیر و در شمال شهرلشکرگاه در مرکز قول اردو جابجا می‌شوند".

جنرال احمدزی افزود که پس از جابجای نیروهای دریایی امریکایی به ولایت هلمند، نیروهای امنیتی افغان عملیات‌های نظامی را برای بازپس گیری مناطق مهم شمال این ولایت، آغاز خواهند کرد.

همین اکنون از سیزده ولسوالی هلمند، ولسوالی‌های سنگین، نوزاد، موسی کلا، باغران، دیشو و ناوه در اختیار مخالفان مسلح دولت است.

نیروهای امنیتی افغان برای تصرف دوبارۀ ولسوالی ناوه، هفتۀ گذشته عملیات را از دوجانب این ولسوالی، از کمربند شهر لشکرگاه و ولسوالی گرمسیر آغاز کرده اند.

مقام‌های امنیتی افغان، ادعا می‌کنند که بیست کیلومتر این منطقه را تصرف کرده اند.

در همین حال بل سلون، یکی از سخنگویان مأموریت حمایت قاطع، در صحبت با صدای امریکا، گفت که جابجایی سه صد تن از نیروهایی دریایی امریکا در ولایت هلمند، یک اقدام معمولی است.

به گفتۀ آقای سلون، این تعداد نیروهای تازه نفس امریکایی، جانشین نیروهای خواهند شد که تا حالا، در ولایت هلمند حضور داشتند.

مأموریت جنگی نیروهای خارجی در افغانستان، در سال ۲۰۱۴ میلادی، به پایان رسید و پس از آن نیروهای امریکایی و ناتو در چهارچوب مأموریت حمایت قاطع در آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای افغان، کمک می‌کنند.

همین اکنون کم و بیش ۸۴۰۰ نیروی امریکایی در افغانستان حضور دارند.

XS
SM
MD
LG