لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال باجوه به سران افغان برای کمک به روند صلح اطمینان داد


لوی درستیز پاکستان به سران حکومت افغانستان، اطمینان داده است که برای صلح منطقه کار می‌کند.
لوی درستیز پاکستان به سران حکومت افغانستان، اطمینان داده است که برای صلح منطقه کار می‌کند.

لوی درستیز جدید پاکستان روز شنبه ضمن صحبت با سران حکومت افغانستان، تعهد کرده است که برای صلح منطقه کار کند تا سؤظنی که روی روابط دوجانبه تأثیرات منفی گذاشته است؛ برطرف گردد.

بر اساس اعلامیۀ دفتر مطبوعاتی اردوی پاکستان، جنرال قمر جاوید باجوه، لوی درستیز این کشور، به محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه، و جنرال قدم‌شاه شهیم، همتای افغان اش روز شنبه تماس تیلفونی بر قرار کرده است.

لوی درستیز پاکستان در این تماس‌ها، ضمن تبریک سال ۲۰۱۷ میلادی به مقامات افغان، تعهد کرده است که برای صلح منطقه کار خواهد کرد.

او افزوده است "صلح در دو کشور، بزرگترین علاقۀ منطقه است".

بر اساس اعلامیۀ اردوی پاکستان، سران حکومت افغانستان از جنرال باجوه دعوت کرده اند تا از افغانستان دیدن کند، اما در مورد هدف، تاریخ و جزئیات این سفر معلوماتی ارائه نشده است.

هارون چخانسوری، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان، در صفحۀ تویترش نوشته که دیشب رئیس جمهور غنی تماسی را از جنرال باجوه دریافت کرده است.

اما او نوشته است که رئیس جمهور از علاقمندی لوی درستیز پاکستان برای بازدید از افغانستان استقبال کرده است.

جنرال باجوه در حالی به صورت جداگانه با مقامات افغان تیلفونی صحبت کرده است که در سال ۲۰۱۶ میلادی روابط کابل – اسلام‌آباد پرتنش بود و دو کشور روابط حسنه نداشتد.

دولت افغانستان ادعا دارد که طالبان حمایت‌های پنهانی را از اردوی پاکستان دریافت می‌کند و سازمان استخبارات این کشور گروه‌های شورشی را توانمند ساخته تا فعالیت خود را در افغانستان گسترش و تداوم دهد.اما پاکستان این اتهامات را همواره رد کرده است.

جنرال جاوید باجوه در اواخر ماه نوامبر، مسؤولیت رهبری اردوی پاکستان را به دوش گرفت.

XS
SM
MD
LG