لینک های دسترسی

Breaking News

دوستم: دولتی را که خود ساخته ایم، خراب نمی‌کنم


جنرال دوستم خواستار نقش تعیین کنندۀ جوانان در انتخابات پارلمانی شد.
جنرال دوستم خواستار نقش تعیین کنندۀ جوانان در انتخابات پارلمانی شد.

در جریان دو هفتۀ گذشته برخی رسانه‌های داخلی گزارش دادند که گویا جنرال دوستم به دلیل این که خواست‌هایش از سوی رئیس جمهور پذیرفته نشده است؛ حکومت را تحریم کرده و در جلسات مهم حاضر نمی‌شود.

اما جنرال دوستم پس از مدت‌ها که از چشم رسانه‌ها دور بود، در سومین کنگره جنبش جوانان افغانستان در کابل سخنرانی کرد و گفت حکومتی را که با زحمت ساخته شده است؛ هرگز خراب نمی‌کند.

آقای دوستم گفت: "یگان نفر می‌گوید که جنرال دوستم از حکومت کنار رفته، فاصله گرفته، خوب او برادر ما چی رقم فاصله گرفتیم، چی رقم از دولت دور برویم، دولتی که خود ما زحمت کشیدیم، نقش اساسی آن را داشتیم، این حکومت را خودم خراب کنم؟ این کار را هرگز نمی‌کنم، هرگز"

اما معاون اول رئیس جمهور افزود که حرف‌ها و کشمکش‌هایی وجود دارد که وی به روی خود نمی‌آورد؛ بلکه در مقابل حوصله کرده است. وی گفت که سیاست و جنگ هردو حوصله می‌خواهد.

هم‌چنان معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سقوط کندز، از مردم آن ولایت معذرت خواست و گفت: "همین طالب‌ها چی استند، نیرو است، حمایت مردم است، مگر ما نتوانستیم، از مردم کندز معذرت می‌خواهیم، این که چرا نتوانستیم روی آن تبصره نمی‌کنم."

انتخابات

جنرال دوستم اعتراف کرد که در زمان مبارزات انتخاباتی وعده‌های بزرگ به مردم داده اند که حکومت حالا از انجام آن‌ها عاجز است.

معاون اول رئیس جمهور گفت که رأی وی تیم‌اش را در انتخابات کامیاب ساخت؛ ولی هنوز هواداران وی ده فیصد از حقوق خود را به دست نیاورده اند.

او افزود: "به عنوان معاون اول رئیس جمهور اعتراف می‌کنم که بسیاری وعده‌هایی خود را نتوانستیم پوره کنیم."

او از جوانان خواست که در انتخابات پیشرو به صورت جدی آماده‌گی بگیرند و نماینده‌گانی را از بین خودشان به شورای ملی بفرستند.

جنرال دوستم هم‌چنان جوانان را به کارهای سیاسی تشویق کرد و گفت که انتخابات پارلمانی و لویه جرگه پیشرو است و باید جوانان نقش تعیین‌کننده داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد که رهبر باید در کنار مردم باشد؛ زیرا مردم به دلیل شنیدن وعده‌ها و حرف‌ها حالا بی‌باور شده اند؛ به همین دلیل باید به ملت کارها و وعده‌ها عملی شوند.

XS
SM
MD
LG