لینک های دسترسی

Breaking News

دوستم: ملیشه نمی سازم، قوای مسلح را حمایت می کنم


آقای دوستم از چندی به اینسو سرگرم عملیات نظامی در ولایت فاریاب است
آقای دوستم از چندی به اینسو سرگرم عملیات نظامی در ولایت فاریاب است

جنرال عبدالرشید دوستم معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان می گوید که برای افغانستان ثابت خواهد ساخت که عملیات وی در ولایت فاریاب ملیشه سازی نه بل تقویت قوت های امنیتی خواهد بود.

این مقام بلند پایه حکومتی که به ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب سفر کرده است همچنان میگوید، بیش از دو هزار نیروی خیزش مردی را برای تامین امنیت روستا های ولایت فاریاب در چوکات قوت های امنیتی جابجا می کند و این نیروها می توانند در تامین امنیت مناطق شان موثر واقع شوند.

آقای دوستم هدف راه اندازی عملیات در ولایت فاریاب را تامین امنیت و تقویت نیرو های امنیتی عنوان می کند.

اظهارات جنرال دوستم در مورد عملیات در ولایت فاریاب
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:51 0:00

شاهراه ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب یکی از نا امن ترین مناطق ولایت فاریاب است که بیشترین ساحات آن در تصرف مخالفان حکومت قرار دارد و مخالفان هرازگاهی کاروان نیروهای امنیتی را هدف حمله مسلحانه قرار می دهند.

پیش از این جنرال دوستم عملیات در ولایت فاریاب را جنگ افغانستان با سازمان استخباراتی پاکستان عنوان کرده و گفته بود که در این عملیات شکست سنگینی به سازمان استخبارات پاکستان و گروه های دهشت افگن وارد کرده است.

براساس اطلاعات تازه آقای دوستم، قرار است ۱۰۰۰ مخالف مسلح دولت در دو مرحله به دولت تسلیم شده و از جنگ دست بکشند. اما افراد نزدیک به جنرال دوستم می گویند که این افراد بنابر دلایلی تاهنوز تسلیم نشده اند.

معاون اول رئیس جمهور افغانستان چند روز قبل گفته بود که تلاش دارد برای اثبات دخیل بودن ادارۀ استخبارات پاکستان در خشونت های مرگبار در افغانستان، اسناد و شواهد را به دست آورند.

آقای دوستم همچنان در مورد فعالیت های مخالفین دولت افغانستان گفته است که "از هفت ساله گرفته تا صد ساله، پیر و جوان همه می دانند که آنان از کجا رهبری می شوند. اعاشۀ آنان از کدام طریق صورت می گیرد. یک روز القاعده می شود، یک روز به نام طالب عرض اندام می کند و یک روز هم داعش."

آقای دوستم بار ها گفته است که سازماندهی و هدایت دهی شوریان به دوش "آی اس آی و جنرالان پاکستانی" می باشد.

XS
SM
MD
LG