لینک های دسترسی

Breaking News

قوای افغان ظرفیت مهار کردن خشونت‌ها را دارند - میلر


سکات میلر، قوماندان نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان ظرفیت‌های لازم برای مهار کردن خشونت‌ها را دارند.

آقای میلر در مصاحبه با شبکۀ خبری سی بی اس با اشاره به سطح بلند خشونت‌ها در افغانستان گفته است: "نیروهای امنیتی افغان برای [مهار کردن] آن آماده اند. آنان [قوای مسلح افغانستان] ظرفیت دارند. مردم آشکارا از زبان من شنیده اند که گفته ام نیروهای امنیتی افغان باید ایستادگی کنند."

بر اساس تصمیم جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده خروج کامل حدود ۲۵۰۰ نظامی باقیماندۀ امریکایی در افغانستان باید تا ۱۱ سپتمبر سال روان تکمیل شود. همچنین حدود ۶۰۰۰ نظامی ناتو نیز تا این تاریخ افغانستان را ترک خواهند کرد.

جنرال میلر در این مصاحبه گفت: "همزمان با روند خروج [قوای خارجی از افغانستان] هدف من این است که نیروهای امنیتی افغان از بهترین وضعیت ممکن برخوردار باشند."

نیروهای امنیتی و دفاعی افغان هرچند از چند سال به اینسو بخش زیاد ماموریت‌های نظامی را پیش می‌برند، در شماری از عملیات‌های پیچیده و گسترده به حمایت هوایی قوای خارجی متکی بوده اند.

با اشاره به حملات مرگبار هفتۀ گذشته در کابل، لوگر و زابل، آقای میلر گفت: "خشونت زمانی بیش از هر وقت دیگر نگران کننده می‌شود که شاهد متضرر شدن غیرنظامیان باشیم. حملۀ هفتۀ گذشته بر شاگردان مکتب واقعاً حملۀ افتضاح آور بود. چنین حمله هیچ گونه هدف نظامی داشته نمی‌تواند."

ارشدترین نظامی امریکایی مستقر در افغانستان گفت که دو هفتۀ آینده به ویژه روزهای پس از آتش‌بس عید، بسیار مهم است، زیرا به گفتۀ وی در گذشته دیده شده است که طالبان هربار پس از آتش‌بس جنگ و شورشگری شدیدی را به راه انداخته اند. او گفت: "باید برای آن آماده باشیم."

XS
SM
MD
LG