لینک های دسترسی

Breaking News

جنازه جنرال عبدالرازق در کندهار به خاک سپرده شد


مراسم تشییع جنازه جنرال عبدالرازق، قومندان امنیه پیشین کندهار، قبل از چاشت روز جمعه (۲۷ میزان) تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار گردید و در پارک خرقۀ شریف، در شهر کندهار به خاک سپرده شد.

در این مراسم، محمد معصوم ستانکزی، رئیس عمومی امنیت ملی، گل آغا شیرزی، وزیر سرحدات و قبایل، شماری از مقام‌های ملکی و نظامی و تعدادی از باشندگان ولایت کندهار حضور داشتند.

همچنان امروز در ولایت کندهار، جاده‌ها به روی ترافیک مسدود گردیده است.

محمد معصوم ستانکزی، رئیس عمومی امنیت ملی شب گذشته در رأس یک هیأت بلند پایۀ امنیتی برای تحقیق در مورد چگونگی کشته شدن قومندان امنیه و رئیس امنیت کندهار به این ولایت سفرکرد.

هرچند امنیت شهر کندهار از سوی پولیس تأمین می‌شود؛ اما ناوقت شب گذشته، دو کندک نیروهای ویژه افغان به ولایت کندهار اعزام شدند.

شهر کندهار ۱۶ حوزه امنیتی دارد که تحت کنترول نیروهای پولیس است.

جرگۀ متشکل از بزرگان قبایلی در کندهار، شب گذشته در دیدار با آقای ستانکزی تأکید کردند که حکومت مرکزی تادین خان اسکزی، برادر کوچک جنرال عبدالرازق را به عوض وی به عنوان قومندان امنیه پولیس کندهار بگمارد.

هرچند تا اکنون به گونۀ رسمی، در مورد رویداد بعد از چاشت دیروز، جزئیات مشرح در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته؛ اما یک مقام بلند پایۀ مبارز بر ضد جرایم جنایی ولایت کندهار به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، آن محافظ والی که این حمله را انجام داده به تازگی به وظیفه گماشته شده بود.

منبع افزود که ضمانت مهاجم را یکی دیگر از محافظان والی که از سه سال به این سو به کار گماشته شده بود، کرده و اکنون وی نیز فرار کرده است.

به گفته منبع، پولیس در حال جستجو برای دستگری این فرد است.

پولیس جنایی کندهار، تمام محافظان والی را به شمول مسؤول محافظان وی دستگیر کرده و تحقیقات جریان دارد.

XS
SM
MD
LG