لینک های دسترسی

Breaking News

خشنونت تازه در افغانستان همزمان با دیدار رهبر آلمان


Путін та Обама розходяться, потиснувши руки.
Путін та Обама розходяться, потиснувши руки.

خشونت تازه در سراسر افغانستان روز شنبه با کشته شدن یک طفل و یک انجینر بنگلادیشی واقع گردید.

مامورین ناتو می گویند درحادثه انفجار یک موتر در ولایت قندهار یک طفل هلاک و 11 کودک دیگر زخمی شدند. مامورین افغان یک حمله کننده انتحاری را عامل حادثه می دانند و گفتند هدف انفجار شخص ولسوال بود.

مامورین ناتو همچنین از مرگ دو عسکر شان گزارش داده اند. آنها گفتند یک تن در حمله شورشیان درشرق افغانستان درحالی کشته شد که فرد دیگری در بم گذاری جنوب کشور هلاک گردید.

کشته شدن انجینر بنگلادیشی در شمال

درهمین حال، پولیس در شمال افغانستان می گوید یک انجینر بنگلادیشی زمانی کشته شد که مردان مسلح بر یک پروژه سرک سازی در ولایت بلخ حمله کردند. آنها گفتند حداقل دو کارگر دیگر به گروگان گرفته شده است.

سیامک هروی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری افغانستان گفت حکومت، تحقیقات دراین زمینه را آغاز کرده است.

ملاقات کرزی و مرکل

خشونت های تازه زمانی رخ داده است که انگلا مرکل، صدراعظم آلمان سفری از قبل اعلام نشده به افغانستان انجام داد و با عساکر آلمان در ولایت قندوز، درشمال افغانستان دیدار نمود.

خانم مرکل، همچنین با حامد کرزی رییس جمهور افغانستان و جنرال دیوید پیترییس، قومندان ارشد قوای ایالات متحده وناتو ملاقات نمود.

انگلا مرکل از عساکر آلمانی تشکر نموده گفت آنها اولین نسل آلمانی هایی هستند که از زمان جنگ جهانی دوم بدینسو، در آنچه او ' نبرد واقعی ' نامید ، شرکت می کنند.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری افغانستان درمورد موضوعاتی که در ملاقات حامد کرزی و مرکل بحث شد گفت: حامد كرزي رييس جمهور افغانستان درباره پيشرفت هاي افغانستان، مشکلات موجود درافغانستان صحبت کرد.

خانم مرکل نیز از بهبود و ضعيت امنيتي افغانستان ابراز خوشبني كرد و بر آموزش، تجهيز و ارتقاي ظرفيت نهاد امنيتي افغانستان تاكيد كرد.

صدر اعظم آلمان همچنان راجع به سفر خود به ولايت كندز و ديدار از عساكر خويش به رييس جمهوري افغانستان معلومات داد و گفت كه ارسال آموزگاران بيشتر به افغانستان پروسه ارتقاي ظرفيت نهاد امنيتي افغانستان را سرعت مي بخشد كه اين خود گامي به سوي سرپا ایستاد شدن نهادهاي امنيتي افغانستان مي باشد.

صدراعظم آلمان در سفر به افغانستان توسط 'کارل تئودور زو گوتنبرگ'، وزیردفاع آلمان همراهی می شد.

آلمان اعلام نموده است خروج عساکر خود ازافغانستان را ازسال آینده میلادی آغاز خواهد کرد.

آلمان 4700 عسکر در افغانستان دارد که در چوکات قوای ایساف تحت رهبری ناتو ایفای وظیفه می کنند.#

XS
SM
MD
LG