لینک های دسترسی

Breaking News

پیشنهاد وزیر داخلۀ آلمان مبنی بر ایجاد مراکز خروج پناهجویان


آرشیف: وزیر داخلۀ آلمان خواهان قدرت بیشتر به استخبارات ایالت های فدرال آلمان نیز شده است
آرشیف: وزیر داخلۀ آلمان خواهان قدرت بیشتر به استخبارات ایالت های فدرال آلمان نیز شده است

وزیر داخلۀ آلمان پیشنهاد کرده است تا صلاحیت "مراکز اخراج فدرال" در هر ایالت آن کشور ایجاد گردد تا از این طریق خروج آنعده از پناهجویانی که درخواست پناهندگی شان رد شده است، به سادگی صورت بگیرد.

علاوه بر آن، وزارت داخلۀ آلمان پیشنهاد کرده است تا فعالیت سازمان استخبارات داخلی آن کشورمتمرکز گردد.

پیشنهاد توماس دیمیزیر، وزیر داخلۀ آلمان، پس از آن صورت گرفت که به تاریخ ۱۹دسامبر ۲۰۱۶ میلادی حملۀ یک مهاجم با موتر بر مشتریان یک بازار مزدحم کرسمس در برلین ۱۲ کشته برجا گذاشت.

یک شهروند تونسی که در آلمان درخواست پناهندگی داده بود، مظنون اصلی این حمله پنداشته می شود. با آنهم گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت این حملۀ مرگبار را بر عهده گرفت.

بر اساس پیشنهاد آقای دیمیزیر که عضو حزب محافظه کار انگلا مرکل، صدراعظم آلمان، است، مقامات فدرال آن کشور در مسایل امنیت داخلی آن کشور قدرت بیشتر داده خواهد شد. در حال حاضر، مسوولیت و صلاحیت مسایل امنیتی میان ایالات فدرال و حکومت آن کشور تقسیم می باشد.

در حال حاضر، خروج پناهندگانی که در خواست پناهندگی شان رد شده است، مسوولیت مقامات حکومت آلمان است—نه ایالات فدرال آن کشور. روی همین دلیل، وزیر داخلۀ آلمان خواهان همکاری بهتر و ایجاد "مراکز اخراج" پناهجویان رد شده در نزدیکی میدان های هوایی آلمان است تا از این طریق پناهجویانی که در خواست شان رد شده است، روز ها و هفته های آخر اقامت شان در آلمان را در این مراکز سپری کنند.

در شرایط کنونی، علاوه بر ادارات فدرال، هر ایالت آلمان ادارۀ استخبارات محلی خود را مدیریت می کند. وزیر داخلۀ آلمان خواهان بحث های شده است تا همۀ مسایل استخباراتی تحت کنترول ایالات فدرال آن کشور بیاید.

آقای دیمیزیر همچنین خواهان قدرت بیشتر به پولیس فدرال شده است تا رفت و آمد در مناطق سرحدی آن کشور کنترول کند.

اما در سطح اتحادیه اروپا، آقای دیمیزیر خواهان ایجاد "میکانیزم واقعی سراسر شدن موج از پناهجویان" شده است تا این اتحادیه قادر شود به سیل از پناهجویانی که در کشور های عضو اتحادیه اروپایی سرازیر می شوند، به اسرع وقت رسیدگی شود.

تا حال معلوم نیست که پیشنهاد آقای دیمیزیر تا چه اندازه جلب توجه خواهد کرد. این پیشنهاد در حالی صورت گرفته است که قرار است در ماه سپتامبر ۲۰۱۷، انتخابات سرتاسری در آلمان برگزار گردد و رقیب اصلی حزب محافظه کار آلمان—سوسیال دموکرات—بخشی از حکومت ائتلافی در آن کشور است.

XS
SM
MD
LG