لینک های دسترسی

Breaking News

پارلمان آلمان قانون شدید تر را برای اخراج پناهجویان وضع کرد


پارلمان آلمان قانون جدیدی تصویب کرده که بر اساس آن اخراج آنعده از پناهجویانی که در خواست پناهندگی شان رد شده است، به سادگی از آن کشور اخراج می شوند.

قانون که ناوقت شب پنجشنبه توسط پارلمان آلمان تصویب شد، به ادارۀ مهاجرت آلمان اجازه می دهد تا تیلفون های همراه آنعده از پناهجویان را مورد بررسی قرار دهد که بدون اسناد لازم به آن کشور وارد شده اند. ادارۀ مهاجرت آلمان همچنین اجازه دارد تا معلومات تیلفون های همراه پناهجویانی را که خطرناک تلقی می کنند، با سایر ادارات آلمان، شریک کند.

علاوه بر آن، روند اخراج پناهجویانی که درخواست پناهندگی شان رد شده است نیز بر اساس این قانون به سرعت صورت خواهد گرفت و به این ترتیب پناهجویانی که خطرناک تلقی می شوند و در توقیف به سر می برند در ظرف ۱۰ روز از آن کشور اخراج می شوند.

به علاوه، افرادیکه خطرناک تلقی می شوند و با اخراج از آن کشور مواجه اند، حال از طریق "دستبند برقی مچ پا" مورد نظارت قرار خواهند داشت.

این اقدام در واکنش به حملۀ مرگبار ماه دسامبر ۲۰۱۶ که در شب کرسمس شهر برلین صورت گرفت، اتخاذ شده است. فردی که حملۀ شب کرسمس را در شهر برلین آلمان انجام داد، یک پناهجوی بود که درخواست پناهندگی اش، رد شده بود.

در سال های گذشته، حدود یک میلیون پناهجو که اکثر شان از کشور های افغانستان، سوریه و عراق می باشند، به آلمان سرازیر شدند. جنگ های دوامدار در این کشور ها عامل اصلی سرازیر شدن موجی از پناهجویان به کشور های اروپایی به خصوص آلمان بوده است.

از ماه دسامبر ۲۰۱۶ به این سو، حکومت آلمان سه بار ده ها پناهجوی افغان را که به آلمان پناهندگی داده بودند، از آن کشور اخراج کرد و دو باره به افغانستان اعزام کرد.

در پهلوی گسترش نا امنی در افغانستان، افزایش بیکاری یکی از دلایل عمدۀ است که جوانان افغان را ناچار به ترک کشور شان می کند. بر اساس آمار نشر شده از سوی اداره مرکزی احصائیه افغانستان، میزان بیکاری در آن کشور در حال حاضر به ۴۰ در صد رسیده است.

XS
SM
MD
LG