لینک های دسترسی

Breaking News

اسلام با قانون اساسی آلمان سازگار نیست – AfD


طرفداران حزب بدیل برای آلمان بر ضد سیاست های مهاجرپذیری دولت آن کشور مظاهره کردند.
طرفداران حزب بدیل برای آلمان بر ضد سیاست های مهاجرپذیری دولت آن کشور مظاهره کردند.

حزب سیاسی AfD یا "بدیل برای آلمان"​ گفته است که دین اسلام با قانون اساسی آن کشور سازگار نیست و نیز عهد کرده است که بر وضع محدودیت بر ساختن مناره های مساجد و پوشیدن برقع (چادری) فشار وارد خواهد کرد.

ایمان مازیاک رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان گفته است که حزب بدیل برای آلمان خود با هیچ قانونی مطابقت ندارد. او گفته است که برای نخستین بار پس از هتلر در آلمان، یک حزب سیاسی یک اجتماع دینی و ماهیت وجودی یک دین را رد می کند.

حزب AfD منتقد شدید سیاست های مهاجرپذیری صدر اعظم انگلا مرکل است و با شعار جلوگیری از جریان سیل آسای مهاجرت آلمان، در سه ناحیۀ آن کشور در انتخابات محلی بر حزب بر سر اقتدار خانم مرکل پیروز شد.

بیاتریکس فون شتورچ به یک روزنامۀ آلمانی گفته است که اسلام خود یک اندیشۀ سیاسی است به باور وی با قانون اساسی آلمان سازگاری ندارد. او گفته است که حزب بدیل برای آلمان طرفدار وضع محدودیت بر آذان مساجد نیز است.

حزب محافظه کار بر سراقتدار آلمان نیز خواستار وضع ممنوعیت موثر بر پوشیدن برقع یا چادری شده و گفته است که زنان مسلمان نباید در اماکن عامه چادری بپوشند، اما نگفته است که اسلام با قانون اساسی آلمان سازگار نیست.

پیروزی حزب بدیل برای آلمانکه مقارن با دستآورد های قوی سایر احزاب اروپایی ضد مهاجرت به شمول جبهۀ ملی در فرانسه است، ضربۀ شدیدی را به احزاب عمدۀ سیاسی آلمان وارد کرده است که ائتلاف بزرگی را در آن کشورشکل داده اند.

ماه گذشته، حزب بدیل برای آلمان با پیروزی بر حزب سوسیال دموکرات SPD که شریک ائتلافی حزب آنگلا مرکل است، ۲۴ درصد آرا را در ایالت زگسن انهلت از آن خود کرد.

زیگمار گابریل معاون صدر اعظم آلمان گفته است که حزب AfD الفاظ شبیه نازی‌های هتلر را به کار می گیرد.

گزارش: رویترز

برگردان: نجیب الله احمدیار

XS
SM
MD
LG