لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن ۱۰ تن در حمله بر فروشگاه شهر مونشن


صحنۀ بعد از گلوله باری در بیرون از فروشگاه شهر مونشن
صحنۀ بعد از گلوله باری در بیرون از فروشگاه شهر مونشن

پولیس آلمان شمار تلفات ناشی از حملۀ مسلحانه در فروشگاه بزرگ المپیای شهر مونشن آلمان را به شمول حمله کننده، ۱۰ نفر اعلام کرد.

در حالکیه پولیس در آغاز، گلوله باری در آن مرکز خریداری را یک عمل "دهشت افگنانه" عنوان کرد اما می گوید که "هیچ نشانۀ" از دخالت افراطیت اسلامگرا در آن حمله مشاهده نشده و تنها یک نفر گفته است که آواز حمله کننده را شنیده است که بر ضد خارجی ها نعره می کشید.

پولیس مونشن می گوید که یک جسد در یک کیلومتری محل رویداد یافت شده است که خودکشی کرده و پولیس گمان می برد "یگانه مهاجم آن گلوله باری باشد."

اسوشیتدپرس به نقل از هوبرتوس اندری، قوماندان پولیس مونشن گزارش می دهد که حمله کننده "یک جوان هژده سالۀ آلمانی - ایرانی تبار بوده است."

این مقام امنیتی در بارۀ انگیزۀ حمله کننده چیزی نگفته اما تاکید کرده است که براساس گفته های شاهدان و نواریکه از کمره های نظارتی به دست آمده مشخص می شود که آن شخص حمله کننده است.

قبلاً نظر به گفتۀ شاهدان رویداد گمان برده میشد که سه مهاجم در آن رویداد دخیل بوده باشند.

فرار مردم از مرکز بزرگ خریداری شهر مونشن
فرار مردم از مرکز بزرگ خریداری شهر مونشن

پولیس آلمان اکنون مجروح شدن ۱۶ نفر در آن رویداد تایید می کند؛ حلانکه، قبلاً شمار مجروحین بیشتر گزارش شده بود.

تاهنوز هیچ کسی در رابطه بازداشت نشده و کسی یا گروهی هم مسوولیت حمله را به عهده نگرفته است.

این رویداد، سومین حملۀ بزرگ خشونتبار علیه افراد ملکی در هشت روز اخیر در شرق اروپا بوده است.

تردد بس ها، قطار آهن شهری و دیگر وسایل نقلیۀ عمومی در تمام شهر مونشن موقتاً مسدود شده بود و پولیس از مردم خواسته بود که به اماکن عمومی نروند.

هفت ساعت بعد از این گلوله باری، قیودات تا حدی رفع شده، و رفت و آمد مردم در بامداد روز شنبه در شهر مونش به حالت عادی برگشته است.

مقامات امنیتی شهر مونشن از مردم خواسته اند "تصاویر و نوار های ویدیویی از صحنۀ حملات را در رسانه های اجتماعی به نشر نسپارند."

آغاز حملات روز جمعه

سخنگوی پولیس آن ایالت به رسانه ها گفته بود"ما با کشتار مسلحانۀ متواتر مواجه هستیم. تصور می شود چندین حمله کننده در این رویداد سهیم اند."

این مقام پولیس شهر مونشن گفته بود که گلوله باری نخست "ساعت ۶ عصر در مک دونالد آغاز شد." مقامات امنیتی به گفتۀ وی تلاش کردند مردم را از داخل محل بزرگ خریداری المپیا بیرون کنند."

پولیس می گوید که عبور و مرور وسایط و قطار راه آهن را در اطراف محوطۀ رویداد قطع کرده به شهروندان اعلام کرده اند که در منازل خود بمانند. پولیس مونشن به نقل از شاهدان رویداد می گویند که آنان "سه نفر را با سلاح دیده اند."

تصاویر نشر شده در تلویزیون تعداد زیاد امبولانس ها را در بیرون محوطۀ فروشگاه نشان می داد. رسانه های آلمانی گزارش دادند که نیرو های ویژه پولیس به محل رویداد اعزام شدند.

پولیس مونشن می گوید در تلاش بیرون کردن افراد گیر مانده در داخل فروشگاه اند.
پولیس مونشن می گوید در تلاش بیرون کردن افراد گیر مانده در داخل فروشگاه اند.

گلوله باری در شهر مونشن در حالی صورت می گیرد که چند روز پیش یک مهاجر هفده ساله که گفته می شد افغان است، با ضرب چاقو چهار هانگ کانگی و یک شهروند آلمانی را در شهر ولسفبورگ آلمان مجروح ساخت.

وزارت خارجۀ افغانستان و سفارت آن کشور در آلمان یک روز پس از آن رویداد، "افغان بودن آن حمله کننده را رد کردند."

یک شاهد رویداد از داخل فروشگاه در ارتباط تلیفونی با رویترز گفته بود"آواز گلوله باری متعددی را شنیده است. تعداد زیاد مردم داخل دوکان آنان وارد شده اند. اما تاهنوز پولیس به کمک آنان نرسیده است."

در این اواخر، به باور مفسرین اروپا شاهد ناامنی های بیشتری می باشد چنانکه هفتۀ گذشته شهر نیس فرانسه نیز شاهد رویداد مرگباری بود که در آن ۸۴ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر دیگر مجروح شدند.

وزیر عدلیۀ آلمان روز جمعۀ به روزنامۀ بیلد گفته است که "هیچ جای نگرانی و هراسان شدن وجود ندارد اما واضح است که آلمان به عنوان یک هدف گروه های شورشی باقی خواهد ماند."

این فروشگاه در پهلوی ستدیوم المپیا مونشن موقعیت دارد، جاییکه گروه شبه نظامی فلسطینی در جریان رقابت های المپیک ۱۹۷۲، یازده ورزشکار اسراییلی را به گروگان گرفته در نهایت کشتند.

XS
SM
MD
LG