لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان: پاسخ امریکا به کروناویروس بسیار کند است


وزیر خارجهٔ‌ آلمان از چگونگی رسیدگی ایالات متحده به شیوع کروناویروس انتقاد کرده و آنرا "بسیار کند" عنوان کرده است.

هیلکو ماس، در مصاحبهٔ با مجلهٔ‌ دیر شپیگل آلمان گفته است که چین در مقابله با کرونایروس اقدامات قوی را به عرصهٔ‌ اجرا گذاشت، اما ایالات متحده کرونایرورس را برای مدت طولانی کم اهمیت جلوه داد.

این در حالی است که هفتهٔ‌ گذشته گزارش‌های به نقل از باشندگان شهر ووهان چین نشر شد که در آن از مرگ دها هزار نفر خبر داده بودند.

کروناویروس در دسمبر ۲۰۱۹ نخست در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شیوع کرد.

وزیر خارجهٔ‌ آلمان همچنان گفته است که امیدوار است ایالات متحده با در نظر داشت بحران کروناویروس بر روابط بین المللی خویش تجدید نظر کند.

ایالات متحده پس از آن مورد انتقاد آلمان و برخی از کشور های دیگر قرار گرفت که این کشور فرستادن محموله‌های وسایل طبی را به سایر کشور‌های که قبلاً با آنان قرار داده شده بود، منع کرد.

آقای ماس همچنان گفته است که پالیسی‌های شدید تجاری حکومت ایالات متحده قابلیت این کشور را در تولید تجهیزات محافظتی صحی آسیب خواهد رساند.

انتقادات آلمان از امریکا در حالی صورت می‌گیرد که مقامات امریکایی می‌گویند اقدامات جدی برای مهار کروناویروس در این کشور سبب افزایش بی پیشینۀ بیکاری شده است.

مقامات گفته اند که در سه هفتۀ گذشته کم از کم ۱۵ میلیون نفر برای بیمهٔ بیکاری درخواست داده اند.

وزارت کار امریکا روز پنج شنبه ۹ اپریل (۲۱حمل) گزارش داد که هفته گذشته مانند هفته قبل از آن، بیش ازشش میلیون شهروند امریکا برای دریافت بیمهٔ بیکاری درخواست کرده اند که همه‌گیری کروناویروس عامل آن بوده است.

مقامات امریکایی در حالی از افزایش احتمالی واقعات مرگ و میر ناشی از کروناویروس هشدار داده اند که شمار مبتلایان در این کشور به ۴۶۶۲۹۹ رسیده است که از آن جمله ۱۶۴۷۸نفر جان باخته اند.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده این ویروس تا روز جمعه ۱۰ اپریل (۲۲ حمل) در ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان، جان بیش از ۹۶۷۰۰ نفر را گرفته و بیش از یک میلیون و ۶۱۱ هزار نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG