لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان در پنالتی نهم، ایتالیا را شکست داد


تیم آلمان پس از شکست دادن ایتالیا و صعود به دور نیمه نهایی
تیم آلمان پس از شکست دادن ایتالیا و صعود به دور نیمه نهایی

تیم فوتبال آلمان، قهرمان جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برازیل، با شکست دادن ایتالیا در ضربات پنالتی، به دور نیمه نهایی جام ملت های اروپا راه یافت.

تاریخ فوتبال اروپا، در این هیجانی ترین رقابت، شاهد طویل ترین ضربات پنالتی بود. در این بازی ثابت شد که هرچند یک بازیکن از سابقۀ ضربۀ پنالتی برخوردار بوده و کارکشته باشد، به گفتۀ کارشناسان فوتبال"فشار رقابت از یکسو و توانمندی دروازه بان تیم حریف در مهار پنالتی، آنان را به اشتباه وا می دارد."

بازیکنان آلمان و ایتالیا از ۹ پنالتی چهار چهار پنالتی را یا به خارج ضربه زدند، یا به تیر دروازه یا هم دروازه بان ها قادر به مهار توپ شدند.

نهمین ضربۀ پنالتی آلمان با تماس اندک به ساعد دست بوفون، کپتان و دروازه بان ایتالیا وارد دروازه شد و آلمانی ها را برای ششمین بار پیهم به دور نیمه نهایی جام ملت های اروپا صعود داد.

نخستین گول تیم آلمان را اوزیل، بازیکن شماره هشت آلمان پس از یک پاس زیبا از جانب چپ وارد دروازه کرد و نتیجه را در دقیقۀ ۶۴ بازی ۱-۰ ساخت.

خط تهاجمی آلمان از پاننشست و دو بار دیگر نیز توانمندی بوفون، دروازه بان ایتالیا را به آزمایش گرفت؛ اما، این دروازه بان کارکشتۀ تیم ایتالیا توپ را مهار کرد تااینکه در دقیقۀ ۷۷ بازی توپ پس از یک خیز بلند مدافع آلمان در محوطۀ جزای آن تیم، به دستانش خورد و حکم میدان به نفع ایتالیا پنالتی گرفت.

بنوچی بازیکن تیم ایتالیا
بنوچی بازیکن تیم ایتالیا

بنوچی، بازیکن شماره ۱۹ ایتالیا نه تنها گول تساوی تیمش را وارد دروازۀ آلمان کرد که نخستین گول بازی حرفه یی خود را در تیم ملی ایتالیا نیز به ثمر رسانید.

مفسرین و مبصرین فوتبال می گویند در این رقابت تعداد بازیکنان که توانستند توپ را وارد گول سازند در مقایسه با آنانیکه توپ را به خارج ضربه زدند و یا هم دروازه بان آن را مهار کرد، کمتر بود.

مربی تیم ایتالیا پس از ختم رقابت گفت که به کارکردگی بازیکنانش افتخار می کند اما جوناس هکتور بازیکن شماره 3 آلمان که نهمین ضربۀ پنالتی را وارد دروازه کرد، پیروزی در برابر ایتالیا را "فقط قسمت و بخت خوب" خواند.

بازیکنان آلمانی و ایتالیایی در پنج پنالتی نخست تنها قادر شدند دو بار توپ را وارد دروازه کنند.

نخستین فرصت پیروزی آلمان در ضربات پنالتی زمانی یقینی شد که نوچی که در میدان توپ را گول زده بود، اینبار نویر، دروازه بان آلمان گویا تصمیمش را از قبل خواند و ضربه اش را مهار کرد. اما کپتان شماره هفت آلمان هم دست کمی از او نداشت و توپ را به به بیرون از دروازه از بالای تیر افقی به خارج ضربه زد.

هکتور زننده ای پنالتی نهم آلمان که به شکست ایتالیا انجامید.
هکتور زننده ای پنالتی نهم آلمان که به شکست ایتالیا انجامید.

سرنوشت رقابت به تک ضربات پنالتی رسید، سه بازیکن ضربات را وارد گول کردند اما بازیکن شماره ۴ ایتالیا نتوانست توپ را از سد نویر عبور دهد و دروازه بان آلمان آن را مهار کرد.

تمام مسوولیت به دوش هکتور بازیکن شماره 3 آلمان قرار گرفت و اینبار بخت بیشتر جانب آلمان را گرفت و توپ وارد دروازه شد.

آلمان این رقابت را با نتیجۀ ۶-۵ پیروز شد و قرار است با برندۀ تیم های فرانسه و آیسلند در نیمه نهایی این جام مسابقه کند.

تیم های ویلز و پرتگال از قبل به دور نیمه نهایی این جام راه یافته اند و کرستیانو رونالدو و بلز، دو هم تیمی ریال مادرید، اینبار در مقابل هم قرار گرفته اند.

XS
SM
MD
LG