لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: اگر اتهامات عبدالله و نبیل کمپاینی ثابت شد، باید حبس شوند


محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در تازه ترین مصاحبه اش با رادیو آزادی، گفته است که در بخش تدارکات هیچ‌گونه فسادی وجود ندارد.

او گفت که برای تحقیقات در مورد ادعاهای عبدالله عبدالله و رحمت الله نبیل، نامزدان ریاست جمهوری پیرامون موجودیت فساد در بخش تدارکات ملی یک محکمه ویژه ایجاد شود.

آقای غنی گفت: " اگر این ها [عبدالله عبدالله و رحمت الله نبیل] ادعا های شان کمپاینی باشد، باز قبول کنند که محاکمه شوند و به حبس بروند."

این اتهامات پس از آن به میان آمد که ایالات متحده ۱۰۰ میلیون دالر از کمک ها به یک پروژه انرژی در افغانستان را دوباره به حساب وزارت مالیه این کشور برگشت داد و ۶۰ میلیون دالر مساعدت دیگر این کشور را به افغانستان تحویل نداد.

آقای غنی اداره ایالات متحده برای انکشاف بین المللی (USAID) را "یکی از بی کفایت ترین نهادهای کمک کننده" عنوان کرد که گفت که از هر دالر امریکایی از ده سنت اضافه تر به مردم افغانستان نمی‌رسد.

او گفت: "USAID قطعاً در پنج سال گذشته برای من یک گزارش نداده است. من بار بار از رییس جمهور ایالات متحده درخواست کرده ام که در اینجا یک کمیسیون بی طرف کانگرس امریکا و نهاد های جامعه مدنی امریکا بیایند و موثریت این کمک ها را زیر نظر بگیرند."

XS
SM
MD
LG