لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: حمله برمساجد تلاش برای دامن زدن به تنش‌های قومی و سیاسی است


وزارت داخله افغانستان گفته است که در این رویداد ۴ تن کشته و ۸ تن خمی شده اند.
وزارت داخله افغانستان گفته است که در این رویداد ۴ تن کشته و ۸ تن خمی شده اند.

ریاست جمهوری افغانستان، حمله پنجشنبه شب بر نمازگذاران را در مسجد الزهرا با الفاظ شدید محکوم کرده و حمله بالای گردهمایی‌های سیاسی و مذهبی را تلاش برای دامن زدن به تنش‌های قومی و سیاسی در افغانستان عنوان کرد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان، دریک خبرنامه گفته است که تروریستان تلاش می‌کنند با هدف قراردادن گردهمایی‌های سیاسی و مساجد به تنش‌های قومی دامن بزنند.

خبرنامه گفته است "این رفتارها نشان می‌دهد که تروریزم مرز، قوم، مذهب، زبان و سمت نمی‌شناسد، بلکه با هدف قراردادن اماکن مقدس و مردم عام، در صدد ایجاد فضای رعب و و حشت اند".

ریاست جمهوری افغانستان، تاکید کرده که دهشت افگنان باید بدانند که این‌گونه اعمال آنان خلاف تمام موازین دینی است و از این طریق نمی‌توانتد "وحدت اقوام با هم برادر، روندهای سیاسی ومذهبی" مردم این کشور را آسیب بزند.

وزارت داخلۀ افغانستان گفته است که حوالی ساعت ۹ پنجشنبه شب، مهاجم انتحاری در مسجد الزهرا در غرب کابل، خود را منفجر ساختند که منجر به کشته شدن ۴ تن به شمول یک پولیس و زخمی شدن هشت نفر دیگر که شامل چهار فرد ملکی و چهارپولیس گردید.

اما بعضی گزارش‌ها، تعداد کشته شدگان این رویداد را هفت تن و تعداد زخمینان را ۲۱ نفر می گویند.

در میان کشته شدگان حاجی رمضان حسین‌زاده، از بستگان محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائیه و یکی از متنفذین قومی نیز شامل است.

رئیس جمهورغنی، در تماس‌های جداگانه با محمد سروردانش، معاون دوم ریاست جمهوری محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائیه و محمد کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح، بخاطر حملۀ شب گذشته، ابراز همدردی کرده است.

رئیس جمهور غنی به جنرال مراد علی مراد، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله،و محمد معصوم ستانکزی، رئیس عمومی امنیت ملی،دستور داده است تا تدابیر امنیتی را جهت به خاک سپاری قربانیان این رویداد روی دست گیرند.

طالبان دست داشتن به این رویداد را رد کردند

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان نیز با محکوم کردن این رویداد، گفته است که "تروریستان هیچ مذهب و قوم ندارند و به هیچ ارزش اسلامی پابند نیستند".

در خبرنامه‌ای نشر شده از سوی ریاست اجرائیه، از شهروندان افغانستان خواسته شده تا اجازه ندهند که گروه‌های تروریستی با ایجاد اختلاف و شکاف‌های مذهبی، قومی، زبانی و سمتی به اهداف "شوم" خویش دست یابند.

XS
SM
MD
LG