لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: دروازه‌های صلح هنوز هم باز است


رئیس جمهور افغانستان خواستار همکاری همه اقشار برای آغاز مذاکرات صلح شد
رئیس جمهور افغانستان خواستار همکاری همه اقشار برای آغاز مذاکرات صلح شد

رئیس جمهور افغانستان ضمن مبارکباد گفتن عید رمضان به مردم افغانستان صلح را وجیبۀ ملی خوانده گفت که دروازۀ صلح هنوز هم به روی آن مخالفان دولت باز است که می خواهند از ادارۀ بیگانگان بیرون شوند.

محمد اشرف غنی با اشاره به پیام رهبر طالبان به مناسبت عید گفت که در پیام‌های رهبران طالب جز تشدد چیزی را نمی توان سراغ کرد.

آقای غنی در سخنرانی پس از ادای نماز عید در ارگ گفت که خواست مردم افغانستان برای صلح با "باغیگری، قطاع الطریقی و بیرحمی" از سوی طالبان و حامیان منطقه یی شان پاسخ داده شد.

تلاشهای صلح حکومت افغانستان پس از نشر خبر مرگ ملا محمد عمر رهبر پیشین طالبان متوقف شد و تا هنوز دوباره از سرگرفته نشده است.

رئیس جمهور افغانستان از بزرگان، عالمان دینی، جامعۀ مدنی، فعالان حقوق زن و همه اقشار افغانستان خواست که در زمینۀ آغاز و از سرگیری مذاکرات بین الافغانی همکاری کنند.

آقای غنی به گونۀ ویژه از نیروهای امنیتی و سایر کارمندان خدمات عامه در افغانستان یادآوری کرد و از خدمتگزاری آنان در روزهای عید سپاسگزاری کرد.

در حالیکه هفتۀ پیش یکی از مرگبارترین حملات انتحاری در کابل به وقوع پیوست، نیروهای امنیتی افغان تدابیر شدید امنیتی را در کابل و دیگر ولایت‌های افغانستان رویدست گرفته اند تا مردم بتوانند با خاطر آسوده از عید لذت ببرند.

آقای غنی گفت که به دشمنان افغانستان نباید اجازه داده شود تا تفاوت دیدگاه میان رهبران سیاسی افغان را که لازمۀ دیموکراسی است به اختلاف مبدل سازند.

رئیس جمهور غنی با تاکید بر یکپارچگی و وحدت مردم افغانستان و بدون اشاره به فرد مشخصی گفت که مفهوم مخالفت سیاسی با نظام این نیست که ریشۀ نظام برکشیده شود.

اما در عین روز، عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ در پیامی به مناسبت عید، حکومت وحدت ملی را غیرقانونی خوانده و رهبران این حکومت را از خشم مردم هشدار داده است.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG