لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: بیلانس وارداتی کلانترین خطر برای آینده افغانستان است


سومین کنفرانس ملی شهری ماه عقرب سال گذشته خورشیدی برگزار شده بود.
سومین کنفرانس ملی شهری ماه عقرب سال گذشته خورشیدی برگزار شده بود.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهورافغانستان، در چهارمین کنفرانس ملی شهری روز شنبه در ارگ گفت هنوز شهرهای افغانستان به شمول کابل به گونۀ اساسی عواید خویش را نمی‌دانند و این نیاز به ایجاد اصلاحات دارد.

رئیس جمهورغنی، بیلانس وارداتی افغانستان را "کلانترین خطر" برای آینده این کشور خواند و گفت "از دومیلیارد زیادتر موادغذایی وارد می‌کنیم، از یک میلیارد دالر زیادتر مواد ساختمانی و چیزهای دیگر وارد می‌کنیم، یکی از این ضرور نیست که از خارج بیاید".

او، بر مدیریت زمین، ایجاد پارک‌های صنعتی و سپردن آن به سکتور خصوصی تأکید ورزید و همچنان گفت که باید کیفیت ساختمان‌های رهایشی افزایش و قیمت‌ها کاهش یابد.

رئیس جمهور، از سرمایگذاران افغان خواست تا در بخش‌های مختلف سرمایگذاری کنند.

به گفته آقای غنی، در سه سال آینده ۷۵۰ میلیون دالر در پروژه میثاق شهروندی به مصرف می‌رسد که سبب رشد متوازن در تمام نقاط افغانستان خواهد شد.

رئیس جمهورغنی، در بخش دیگر سخنانش به ایجاد بانک اطلاعات زمینی، جلوگیری از غصب زمین، برنامۀ واضح برای اصلاحات در شاروالی‌ها و تبدیل شدن ساحات غیرپلانی به ساحات پلانی تأکید کرد.

چهارمین کنفرانس ملی شهری روز شنبه در ارگ ریاست جمهوری افغانستان با حضور رئیس جمهورغنی، مقام‌های بلند رتبه دولتی، نمایندگان سکتورخصوصی و فعالان مدنی آغاز گردید و برای دو روز دیگر نیز در پوهنتون پولی تخنیک کابل، ادامه می‌یابد.

سید سعادت منصور نادری، وزیر شهرسازی و مسکن افغانستان گفت آجندای چهارمین کنفرانس ملی شهری، مدیریت منابع آبی، محیط زیست، زلزله و مواد ساختمانی، شهرسازی و مسکن، زیربنا و ترانسپورتیشن، اقتصاد و فرهنگ شهری، حوادث طبیعی و مدیریت بحران است.

سومین کنفرانس ملی شهری به تاریخ ۱۷ و ۱۸ ماه عقرب سال گذشته خورشیدی در کابل برگزار گردیده بود.

XS
SM
MD
LG