لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: زمان آن گذشته که یک گروه با خشونت به حکومت برسد


رئیس جمهور غنی گفت، زمان آن گذشته است که یک گروه با خونریزی، قتل و ترور به حکومت برسد
رئیس جمهور غنی گفت، زمان آن گذشته است که یک گروه با خونریزی، قتل و ترور به حکومت برسد

محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در مراسم "تجلیل از بیست‌وپنجمین سالگرد پیروزی مجاهدین پیشین، در برابر نیروهای قشون سرخ اتحاد جماهیر شوروی سابق، در ارگ ریاست جمهوری گفت که، برای به زانو درآوردن گروه‌های مجرم و نقشه‌های که حامیان آنان برسردارند، پیروزی از افغانستان خواهد بود.

رئیس جمهور غنی گفت، زمان آن گذشته است که یک گروه با خونریزی، قتل و ترور به حکومت برسد و کسانی که با این شیوه می‌خواهد به قدرت برسند؛ نه اسلام و نه هم افغان‌ها را را می‌شناسند.

آقای غنی تأکید کرد که با درک نگرانی‌های مردم، "دشمنان این وطن" از آخرین مرزهای "قصاوت و وحشی‌گری"، فراتر رفته و "جنایات هولناک" را در حق افغان ها مرتکب شده اند که از این‌رو، افغانستان روزهای سخت ودشواری را تجربه می‌کند.

رئیس جمهور افغانستان افزود "دریک طرف این جنگ کسانی قرار دارند که ویرانگری و کشتار را هم وسیله می‌دانند و هدف، هم آن‌ را به سیاست پیوند داده وهم به عقیده و در طرف دیگر این نبرد ملتی قرار گرفته است که، می‌خواهد از زیر بار جنگ‌ها و آوارگی‌ها، کمر راست کند که داعیه ملت ما از نظر شرع، عرف و قانون یک داعیه برحق است. ما اطمینان داریم ملتی که در برابر بزرگترین اردوی جهان پیروز شد، در برابر گروهک‌های مزدور و تروریست حمتأ پیروز خواهد شد".

از سوی دیگر، آقای غنی تأکید کرد که افغانستان، در پی ویرانی و تباهی هیچ کشوری، نیست و راه تجارت با خون و ویرانی را درپیش نگرفته است؛ بلکه خیر و خوبی کشورهای همسایه و سایر کشورها را می‌خواهد.

همه ساله از هشتم ثور، روز پیروزی مجاهدین پیشین در برابر قشون سرخ شوروی سابق، در افغانستان تجلیل می‌شود. حکومت افغانستان امسال به خاطر هرچه با شکوه برگزارکردن این مراسم روز شنبه نهم ثور را رخصتی عمومی اعلام کرده است.

حضور نیروهای قشون سرخ اتحاد جماهیر شوری سابق در افغانستان، دوونیم دهه قبل سبب کشته‌شدن میلیون‌ها افغان و آواره شدن میلیون‌ها خانواده از افغانستان شد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG