لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت افغانستان: کسی که با ما می‌جنگد، سرکوب می‌کنیم


رئیس جمهور خطاب به طالبان گفت که به آغوش ملت برگردند؛ ولی اگر افغان نیستند، این مسأله را اظهار کنند.
رئیس جمهور خطاب به طالبان گفت که به آغوش ملت برگردند؛ ولی اگر افغان نیستند، این مسأله را اظهار کنند.

محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان امروز در مراسم هشتمین دور فراغت افسران اردوی ملی اکادمی نظامی مارشال فهیم گفت که مخالفین مسلح اکنون در ترس به سر می‌برند؛ چون هر شب با چندین عملیات ویژه اردوی ملی مواجه می‌شوند.

رئیس جمهور بار دیگر تأکید که مخالفین مسلح دست از خشونت بردارند، خود را از حلقاتی که جنگ را بر افغانستان تحمیل کرده اند؛ جدا سازند و به پروسۀ صلح یکجا شوند.

او گفت "امروز دشمن افغانستان بلاخره پس به ترس است، می‌گویند اینها صلح می‌خواهند یا جنگ، ما صلح می‌خواهیم؛ اما کسی که با ما جنگ می‌کند به شدت سوکوب‌اش می‌کنیم."

رئیس جمهور خطاب به طالبان گفت که به آغوش ملت برگردند؛ ولی اگر افغان نیستند، این مسأله را اظهار کنند.

در همین حال عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان نیز در نشست کابینه گفت که مخالفین مسلح نمی‌توانند با جنگ و حملات مسلحانه چیزی به دست آورند و به ندای صلح پاسخ مثبت دهند.

او تأکید کرد که عزم و ارادۀ حکومت افغانستان در راستای صلح و دفاع از ارزش‌ها خلل‌ناپذیر است.

آقای عبدالله گفت: "از مخالفین یک بار دیگر دعوت به عمل می‌آید که به آرزوی این که با خشونت، با کشتار افراد بی‌گناه و با مصیبت‌ ایجاد کردن برای مردم افغانستان به چیزی می‌رسند، این آرزو را از سر خود دور کنند و ندای برحق حکومت وحدت ملی را به نماینده‌گی از مردم افغانستان در راستای آغاز پروسه صلح جواب مثبت بدهند."

رئیس اجرائیه طالبان مسلح را خطاب قرار داد و گفت که خود را مسؤولیت تاریخی که تحمیل جنگ بر مردم افغانستان اند، رهایی بخشند.

در یک هفتۀ گذشته این چندمین بار است که سران حکومت وحدت ملی از مخالفین مسلح خواسته اند که به پروسۀ صلح بپیوندند، اما طالبان در بیانیۀ شرکت در مذاکرات مستقیم را رد کرده و بر شرط‌های قبلی شان تأکید کرده اند.

آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی

محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در مراسم فراغت افسران اکادمی نظامی مارشال فهیم گفت که در حال حاضر تمویل، تجهیز و تعلیم نیروهای امنیتی به ویژه اردو، به صورت اساسی صورت می‌گیرد.

او گفت که سال گذشته جامعه بین‌المللی نُه ماه را برای آموزش، تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی افغان هدف قرار داده بود؛ ولی امروز پلان پنج ساله روی دست قرار دارد.

رئیس جمهور گفت "از خاطر قوای امنیتی و دفاعی افغانستان، به هر دروازه تک تک خواهم کرد، تا که شما تجهیز، تعلیم و تمویل تان صورت بگیرد. اما تک تک کردن من از نگاه ضعف نیست بلکه از نگاه منافع مشترک است."

رئیس جمهور گفت که اکنون افغانستان به نماینده‌گی از سایر کشورها در مقابل تروریزم می‌جنگند و القاعده و داعش در این خاک تباه خواهند شد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان نیز از ملاقات‌ها با مقامات نظامی ایالات متحدۀ امریکا امروز در جلسۀ کابینه سخن زد و گفت که اکنون امیدواری‌ها برای تداوم حمایت از نیروهای امنیتی افغان وجود دارد و روی شیوه‌های کمک نیز صحبت‌ها صورت گرفته است.

آقای عبدالله با اشاره به سفر لوی درستیز چین به کابل گفت که او به افغانستان در بخش مانورهای مشترک، آموزش‌های نظامی و تجهیزات وعده همکاری داده است.

با این همه سران حکومت وحدت ملی، اردوی افغانستان را نهادی غیرسیاسی خوانده و تأکید کرده اند که لباس اردو امانت مردم افغانستان است که باید از آن به خوبی پاسداری شود.

در مراسم امروز ۵۵۰ افسر اردوی ملی افغانستان سند فراغت به دست آوردند و سران حکومت وحدت ملی با سپاس از عملکرد نیروهای امنیتی بار دیگر تعهد کردند که توجه به آنان از اولویت‌های کاری شان می‌باشد.

XS
SM
MD
LG