لینک های دسترسی

Breaking News

غنی برای شرکت در نشست سازمان همکارهای اسلامی به ترکیه سفر کرد


رئیس جمهور غنی صبح روز جمعه به استانبول، پایتخت ترکیه سفر کرد.
رئیس جمهور غنی صبح روز جمعه به استانبول، پایتخت ترکیه سفر کرد.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان صبح روز جمعه به هدف اشتراک در نشست فوق العادۀ سازمان همکاری‌های اسلامی به ترکیه سفر کرد.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که آقای غنی، به هدف اشتراک در "جلسۀ فوق العادۀ" سازمان همکاری‌های اسلامی به ترکیه سفر کرد.

آقای مرتضوی افزود که این نشست "فوق العاده" در مورد انتقال سفارت ایالات متحده از شهر تل ابیب به بیت المقدس است.

او گفت" این جلسه عصر امروز (۲۸ ثور) برگزار می‌شود، تا ناوقت شب ادامه دارد، شماری از رهبران کشورهای اسلامی سخنرانی دارند و در ختم جلسه قطعنامه هم است که از طریق رسانه‌ها نشر خواهد شد".

این نشست از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه میزبانی می‌شود.

روز دوشنبه هفته گذشته (۲۴ ثور) ایالات متحده امریکا سفارت‌ خویش در اسرائیل را از شهر تل ابیب به بیت المقدس منتقل کرد که به معنی شناسایی این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل است.

این اقدام ایالات متحده امریکا از سوی برخی کشورهای اسلامی مورد انتقاد نیز قرار گرفت.

حکومت افغانستان پیش از این نیز با این تصمیم حکومت امریکا مخالفت کرده بود.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته بود که نگرانی خود را در مورد این تصمیم از طریق دیپلوماتیک به حکومت ایالات متحده رسانیده و نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد نیز با این تصمیم مخالفت کرده است.

هفته گذشته با انتقال سفارت امریکا از تل ابیب به بیت المقدس، شماری از شهروندان فلسطین دست به تظاهرات زدند که در نتیجه تیراندازی نیروهای اسرائیلی به مظاهره کنندگان، ۵۲ فلسطینی کشته شد.

اسرائیل و فلسطین ادعای مالکیت بر بیت المقدس را دارند؛ اما دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده در ماه دسمبر سال گذشته میلادی بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و گفت که سفارت امریکا در اسرائیل را از تل ابیب به بیت المقدس انتقال می‌دهد.

XS
SM
MD
LG