لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس جمهورغنی برای افتتاح چندین پروژه انکشافی به دایکندی سفر کرد


محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در رأس یک هیأت عالی رتبۀ، صبح امروز جمعه ( ۱۸ عقرب) برای افتتاح چندین پروژۀ انکشافی به ولایت دایکندی سفر کرد.

رئیس جمهور غنی را در این سفر، محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری و شماری دیگر از مقام‌ها همراهی می‌کنند.

ریاست جمهوری افغانستان گفته است که آقای غنی در جریان این سفر، کار پروژه‌های تولید برق سولری، شبکه انتقال و توزیع برق شهر نیلی، سرک داخل شهر نیلی و آب گیری بند سوختوک را افتتاح خواهد کرد و با مقام‌های ملکی و نظامی، علما، متنفذین، نمایندگان زنان، استادان پوهنتون، معلمین مکاتب دیدارهای جداگانه خواهد داشت.

به گفته مقام‌ها، پروسۀ توزیع ۵۰۰ سند ملکیت برای ساحات پلانی و غیر پلانی شهر نیلی، افتتاح کار عملی ۸.۸ کیلومتر اسفالت سرک در داخل شهر نیلی با بودجه ۴۳۰میلیون افغانی، افتتاح پروژه برق سولری با بودجه ۱۳.۵ میلیون دالر که با ظرفیت ۵.۵ میگاوات برق ولسوالی‌های شهرستان، میرامور، اشترلی و شهر نیلی مرکز دایکندی را تحت پوشش قرارمی‌دهد از سوی رئیس جمهور غنی افتتاح خواهد شد.

مقام‌های محلی دایکندی گفته اند که کار مطالعۀ تخنیکی میدان هوایی جدید در نیلی و همچنان ترمیم میدان هوایی فعلی با بودجه ۱۹۳ هزار دالر توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

به گفته مقام‌ها، رئیس جمهور غنی، شام امروز از دایکندی به بامیان خواهد رفت و چندین پروژه‌ی انکشافی را در بامیان نیز افتتاح خواهد کرد.

اخیرأ آقای غنی، سفرهای ولایتی خویش را افزایش داده است و هفته گذشته به ولایت پروان سفر کرده بود.

در حالی که رئیس جمهور غنی اعلام کرده که در انتخابات آینده ریاست جمهوری، خود را نامزد خواهد کرد، منتقدان سیاسی وی باور دارند که هدف سفرهای ولایتی آقای غنی، کمپاین انتخاباتی است.

هرچند ریاست جمهوری این ادعا را رد می‌کند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG