لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: عمق توطئه غزنی به صورت همه جانبه بررسی شود


عکس از آرشیف.
عکس از آرشیف.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان صبح امروز جمعه (۲۶ اسد) به هدف بررسی وضعیت امنیتی غزنی به این ولایت سفر کرد و دستور داد که تعداد حوزه‌های امنیتی در شهر غزنی افزایش یابد.

رئیس جمهور غنی در حالی به ولایت غزنی سفر کرده که هفته گذشته چندین روز پیهم مرکز این ولایت، شاهد درگیری شدید میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان مسلح بود.

آقای غنی پس از رسیدن به شهر غزنی، با شماری از باشندگان، مقام‌های امنیتی و اداری این ولایت دیدار کرد.

رئیس جمهور غنی در سخنرانی‌اش در شهر غزنی در مورد حمایت پاکستان از طالبان مسلح صحبت کرد و گفت که از لوی درستیز اردوی پاکستان در این مورد توضیحات خواسته است.

آقای غنی افزود "جنرال صاحب باجوه، با ما خط امضا کرده اید، در تیلفون بار بار برایم گفته اید، زمانی که انتخابات (پاکستان) تمام شد، من توجه می‌کنم، به من پاسخ دهید، اسفندیار ولی، سلیم شاه و دیگر خبرنگاران برایم جواب دهید، از کجا آمدند و چرا در شفاخانه‌های شما تداوی می‌شوند".

ریاست جمهوری افغانستان گفته است که آقای غنی در نشست امنیتی ولایت غزنی نیز اشتراک کرد و دستور داد که "عمق توطئه غزنی توسط امنیت ملی بررسی گردد و نقاط ضعف آشکار گردد".

همچنان او از مقام‌های امنیتی خواسته تا تعداد حوزه‌های امنیتی را در شهر غزنی افزایش دهند.

در این نشست امنیتی وزیر امور داخله، معین ارشد امنیتی این وزارت، قومندان قول اردوی ۲۰۳ و لوی درستیز اردوی افغانستان نیز حضور داشتند.

محمد شریف یفتلی، لوی درستیز اردوی افغانستان گفت که در حال حاضر امنیت شهر غزنی به حالت عادی برگشته و کمربندهای امنیتی در نقاط مختلف این شهر، ایجاد شده است.

آقای غنی با اشتراک در جلسه‌ای اداری ولایت غزنی، دستور داده است که به گونۀ فوری ۲۰ میلیون دالر، برای بازسازی ساختمان‌های اداری و دیگر بخش‌های شهر غزنی اختصاص داده شود.

او از وزارت‌خانه‌های صحت،انرژی و آب، زراعت و مخابرات خواسته که روند رسانیدن کمک‌ها را در بخش‌های مربوطه‌ی شان سرعت بخشند.

ریاست جمهوری افغانستان گفته است که آقای غنی در مراسم فاتحه و ختم قران به روح قربانیان جنگ غزنی نیز اشتراک کرده است.

طالبان پنجشنبه شب هفتۀ گذشته با حملۀ گسترده بر مرکز ولایت غزنی، قسمت‌های از شهر غزنی را تصرف کردند، اما پس از چهار روز درگیری، نیروهای افغان، مخالفین مسلح را از شهر غزنی بیرون راندند و کنترول مرکز این ولایت را به دست گرفتند.

بر اساس آمارهای رسمی، در جنگ غزنی ۶۰ غیر نظامی، ۱۴۵ نظامی و حدود ۵۰۰ جنگجوی طالب کشته شده اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG