لینک های دسترسی

Breaking News

قطع جریان برق وارداتی غزنی


مقام‌های غزنی تأیید کردند که هر سه لین برق وارداتی ازبکستان به این ولایت، دیروز در پی نبردها میان نیروهای افغان و جنگجویان طالبان در ساحۀ سالار ولسوالی سیدآباد ولایت میدان‌وردک قطع شده است.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت: "حوالی ساعت ۳ بعد از ظهر روز گذشته طالبان بالای قطار اکمالاتی نظامی در ساحۀ سالار و شش گاو ولسوالی سیدآباد میدان وردک حمله کردند که در نتیجه برق وارداتی ازبکستان به غزنی نیز از اثر جنگ قطع شده است".

آقای نوری گفت با قطع برق وارداتی ازبکستان بیشتر ساحات مرکز شهر غزنی برق ندارد.

امان‌الله کامرانی، عضور شورای ولایتی غزنی، گفت که با قطع برق این ولایت، بسیاری از کارخانه‌های تجاری کوچک متوقف شده است.

او افزود: "مفاد این برق بیشتر برای مردم ملکی است، شاید حکومت پنج فیصد این برق را استفاده کنند؛ اما هراز گاهی قطع می‌شود".

در این حال، انجنیر جان‌محمد، رئیس شرکت برشنا در غزنی گفت که شب گذشته ساحات مرکزی غزنی توسط دیزل جنراتورها برق‌رسانی شده است، اما اکثریت باشندگان این شهر برق نداشتند.

به گفتۀ وی، دو تیم انجنیری این شرکت از کابل و غزنی برای وصل دوبارۀ این لین برق در ساحه اعزام شده اند.

اما او افزود: "معلوم نیست که آیا لین‌های برق وصل می‌شود و یا خیر".

لین برق وارداتی کشور ازبکستان از سب‌استیشن ارغندی در فاصلۀ ۱۱۰ کیلومتر و با ظرفیت ۲۲۰ کیلوولت از مسیر ولسوالی سیدآباد ولایت میدان‌وردک به شهر غزنی، انتقال یافته است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG