لینک های دسترسی

Breaking News

رانندگی افراد زیرسن، معضل جدی در غزنی


رانندگی افراد زیر سن یا کودکان در غزنی، به یک مشکل جدی برای پولیس و مردم این ولایت تبدیل شده است.

همه روزه صدها موتر در جادهای اکثراً کم عرض شهر غزنی، گشت و گذار دراند، اما برخی رانندگان این وسایط اطفال و نوجوانانی استند که سن قانونی را تکمیل نکرده و بدون جواز رانندگی میکنند.

شهروندان غزنی شاکی اند که بی قانونی این نوجوانان باعث رویدادهای ترافیکی و اذیت باشندگان این شهر شده است.

نسیمه حیدری و زینب احمدی، دوتن از باشندگان غزنی میگویند که تیزرانی، شوخی‌های خطرناک با موتر و موترسایکل توسط رانندگان زیرسن "زندگی خود و مردم شهر" را با خطر مواجه میسازند.

نصیر احمد که فرزند زیرسن اش نیز در جمع این رانندگان است، در پاسخ به این پرسش که چرا اجازه میدهد تا فرزندش قانون ‌شکنی کند؟ گفت: "پدر و مادر هیچ وقت راضی نیست که طفل زیر سنش موتر رانی کنند، چون میدانند که قانون برایشان اجازه نمیدهد. دوم اطفال زمانی‌ که کلید در موتر میماند و یا در خانه میماند موتر را میرند و یا هم با لجاجت میبرند.از همین خاطر بعضی وقت‌ها دیده میشوند که بر جلو استند."

پولیس غزنی تایید میکند که رانندگان زیرسن بدون در نظر گرفتن قوانین ترافیکی، در جادهای شهر بیباکانه تیزرانی میکنند و در برخی موارد باعث حوادث ترافیکی نیز میشوند.

رمضان‌علی محسنی، آمر امنیت پولیس غزنی، به صدای امریکا گفته است "وقتی در شهر گزمه میکنیم ۳۵ الی ۴۰ در صد رانندگان اطفال اند".

آقای محسنی برای رسیدگی به این موضوع، از باشندگان غزنی نیز طالب همکاری میباشد و میگوید "ما از شهروندان غزنی خواهش میکنیم اطفال شان را موتر ندهند و از رانندگی آنها جلوگیری کنند".

آمر امنیت پولیس غزنی همچنان گفته است که پولیس برای حل این مشکل اقدامات جدی را روی دست خواهد گرفت.

XS
SM
MD
LG