لینک های دسترسی

Breaking News

باشنده گان غور از لغو پروازها به آن ولایت شکایت دارند


باشنده گان ولایت غور می گویند در این مدت بدلیل وجود نا امنی، ریزش برف و مسدود شدن راه های مواصلاتی زمینی اکثر آنان نتوانسته اند از این ولایت به نقاط دیگر کشور رفت و آمد کنند.

حسن حکیمی فعال مدنی در غور می گوید همزمان شماری دیگر از باشنده گان و مقام های محلی این ولایت نیز در حالت بی سرنوشتی در ولایت های کابل و هرات بسر میبرند.

داکتر غلام نبی یگانه، رئیس صحت عامه ولایت غور، نیز از این وضعیت ابراز نگرانی کرده می گوید این موضوع باعث بروز مشکلات فراوان به مردم ، خصوصا تهدیدات امنیتی به کارمندان ادارات دولتی در این ولایت شده است.

داکتر یگانه همچنان می گوید در جریان دو ماه گذشته شماری از بیماران این ولایت که نیازمند دسترسی به امکانات صحی در نقاط دیگر کشور بوده اند به دلیل نبود پروازهای هوایی و صعب العبور بودن راه زمینی، جانشان را از دست داده اند.

شهروندان ولایت غور نیز مقام های دولتی را به بی تفاوتی در قبال باشنده گان این ولایت متهم می کنند.

در این حال، شرکت هوائی افق شرق که یکی خطوط هوایی خصوصی که بیشتر ولایات دور دست را با هم وصل میکند میگوید که پرواز های این شرکت از سوی حکومت قطع شده است.

سلیمان عمر، مسؤول تجارتی شرکت هوایی افق شرق به رادیو آشنا صدای امریکا گفت که بنا بر تصمیم اداره مستقل هوا نوردی، عمر طیارات شرکت های هوایی باید کمتر از پانزده سال باشد و به همین دلیل پرواز های این شرکت خصوصی متوقف شده است.

او افزود که تلاش ها برای حصول قناعت مقامات جریان دارد.

آقای عمر علاو کرد که این شرکت تصمیم دارد تا "درمدت معین وامکان پذیر به خریداری طیارات جدید اقدام" نماید.

اما باشندگان این ولایت از روسای حکومت افغانستان می خواهند تا در تفاهم با سکتور خصوصی و استفاده موقت از پروازهای نظامی به مشکلات مردم در این ولایت دورافتاده افغانستان پایان دهند.

با آنهم غلام ناصر خاضع والی ولایت غور می گوید این مشکلات را با روسای حکومت وحدت ملی و وزیر هوانوردی افغانستان در میان گذاشته و بزودی پروازهای شرکت های هوایی خصوصی از سر گرفته می شود.

در گذشته شرکت های هوایی خصوصی افغان جت و افق شرق بصورت هفته وار چندین پرواز را از ولایت غور به ولایت های کابل و هرات انجام می دادند که بدلیل مشکلات مالیاتی و ختم قرارداد هایشان از ادامه فعالیت دست کشیده اند.

XS
SM
MD
LG