لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان زیر نظارت دیدبان مبارزه با تمویل دهشت افگنی


بنیاد فلاح انسانیت مربوط به گروه دهشت افگنی لشکر طیبه در اسلام آباد مصروف جمع آوری اعانه است. ۲/۸/۲۰۱۶
بنیاد فلاح انسانیت مربوط به گروه دهشت افگنی لشکر طیبه در اسلام آباد مصروف جمع آوری اعانه است. ۲/۸/۲۰۱۶

دیدبان بین المللی در مبارزه با پولشویی و تمویل دهشت افگنی، پیش از نشست ماه اکتوبر، از پیشرفت های پاکستان در تطبیق طرح مبارزه با تمویل سازمان های دهشت افگنی نظارت خواهد کرد.

گروه آسیا پسفیک در امور مبارزه با پول شویی (Asia Pacific Group on Money Laundering) در تازه ترین نشست این گروه در آسترالیا گزارش های را در مورد کشور های بحث کرد که در سال گذشته در فهرست خاکستری قرار گرفته بود.

پاکستان و چندین کشور دیگر به دلیل عدم کنترول پولشویی و تمویل دهشت افگنی در این فهرست قرار گرفته بود.

قرار است تصمیم نهایی این گروه در ماه اکتوبر سال جاری به نشر برسد.

دیدبان بین المللی به پاکستان تا ماه اکتوبر مهلت داده بود تا عملیات های مبارزه با تمویل دهشت افگنی خویش را بهبود بخشد در غیر آن با اقدامات بیشتر مواجه خواهد شد.

رسانه های هندی امروز ۲۳ اگست (اول سنبله) گزارش دادند این این دیدبان بین المللی،‌ پاکستان را شامل فهرست سیاه کرده است اما وزارت مالیه پاکستان این گزارش ها را بی اساس خوانده و آنرا رد کرد.

پاکستان باید در هر سه ماه گزارش های از پیشرفت ها در این زمینه را به دیدبان بین المللی مبارزه با پولشویی و تمویل دهشت افگنی ارایه کند.

قرار گرفتن در فهرست خاکستری سازمان Financial Action Task Force، فشار های اقتصادی را افزایش داده و دسترسی به قرضه های بین المللی از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی را کاهش می‌دهد.

این در حالی است که چندین مقام بلند رتبۀ پاکستانی به شمول نواز شریف، صدراعظم پیشین این کشور به ارتکاب جرم پولشویی زندانی شده بودند.

پاکستان در تلاش برای مبارزه با تمویل دهشت افگنی، نفوذ حکومت را در مدارس دینی آن کشور نیز افزایش داده است.

XS
SM
MD
LG