لینک های دسترسی

Breaking News

نجات صدها پناهجوی غیرقانونی در یونان


یک قایق تفریحی چوبی با پناهجویانی که از جنگ و فقرفراری اند، در جزیره کاس یونان روز یک شنبه نجات داده شدند. آنان بعد از پیاده شدن به این جزیره، به سوی مراکز محلی سواحلی برده شدند.

تا هنوز جزییات بیشتر در مورد این پناهجویان در دست نیست زیرا مقامات سواحلی از ارایه معلومات در مورد خودداری کرده می گویند که عملیات نجات جریان دارد.

پناهجویان در یک کمپ موقتی که در هوتلی با پنجره های شکسته موقعیت دارد پناه بردند. این هتل زمانی محل مشهور برای سیاحان بود اما در حال حاضر فاقد سهولت های اولیه چون برق، تشناب، آب گرم و غذا می باشد.

محمد اکرام، شهروند پاکستانی که از مدت پنج روزبه این سو در این جزیره است می گوید زمانی که او به پولیس مراجعه می کند، به او گفته می شود "برگرد".

اکرام گفت "شما می بینید که ما برق نداریم ، کلکین ها شکسته است و باد هم داخل اتاق ها می آید. غذا برای خوردن نیست و تشناب هم اینجا موجود نیست. اگر شما نزد پولس می روید آنان نام کسی را ثبت نمی کنند و می گویند " دوباره برگردید" اما باید گفت کجا برویم."

تقریبا 12 هزار پناهجوی که می خواستند به طور غیر قانونی داخل یونان شوند، در ماه گذشته دستگیر شدند.

شمار افراد که می خواهند غیر قانونی سفر کنند نسبت به سال گذشته هفت چند اضافه شده است.

قاسم شهزاد پناهجوی دیگری است که از مشکلات در کمپ موقتی جزیره کاس شکایت دارد.

شهزاد گفت "برای شستن لباس های خود چیزی نداریم، لباس هایم بسیار کثیف است و همه چیز دراینجا بی نظم است. چندین تن در یک جا خواب می کنیم."

مقامات یونانی تخمین زده اند که در جریان سال گذشته در حدود ۳۷ هزار و ۵۰۰ پناهجو و مهاجر به طور غیر قانونی داخل آن کشور شده اند.

در همین حال، ۴۵۴ پناهجو که بیشترین آنان از اریتریا استند، از آب نجات داده شد و به ساحل جزیرۀ سیسلی در شهرآگستا توسط کشتی های نیرو بحری ایتالیا آورده شدند.

در این حال، اجساد ۱۷ تن که می خواستند به اروپا بروند، نیز در جمع این تعداد بود.

یونان و ایتالیا از نکات اصلی ورود پناهنجویان و مهاجران اقتصادی از شرق میانه و افریقا به سوی اتحادیه اروپا می باشد.

گزارش: خبرگزاری اسوشیتدپرس

ترجمه: رویا زمانی

XS
SM
MD
LG