لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز ثبت نام در لاتری گرین کارت


پروسۀ ثبت ‌نام برای لاتری گرین کارت یا کارت سبز ایالات متحدۀ امریکا برای کشورهای واجد شرایط که افغانستان یکی از آنهاست، آغاز گردیده است. در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی، ۶۸ شهروند افغانستان توانستند گرین کارت و فرصت اقامت دایمی را در ایالات متحدۀ امریکا به ‌دست بیاورند.

روند ثبت ‌نام برای لاتری گرین کارت یا کارت سبز ایالات متحدۀ امریکا، برای سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز گردیده است و تا ۷ نوامبر ۲۰۱۶ میلادی ادامه دارد.

کیپ بدلت معاون قنسولی سفارت ایالات متحدۀ امریکا در کابل، به صدای امریکا گفت:

"این برنامه برای کشورهای، با سطح پایان مهاجرت به ایالات متحدۀ امریکا باز است و افغانستان در سال جاری یکی از این کشورهاست. امسال کانگرس ایالات متحدۀ امریکا اعلام کرده که تا ۵۰ هزار ویزه‌ مهاجرتی در سراسر جهان از طریق این برنامه قابل پذیرش است."

هر شهروند افغان، که تابعیت افغانستان را دارد، سند فراغت مکتب و سند تأییدی از شغل خود را دارد، می‌تواند از این فرصت استفاده کند و در لاتری گرین کارت ثبت‌ نام نماید.

معاون قنسولی سفارت ایالات متحدۀ امریکا در کابل میگوید اگر شهروندی دیپلوم فراغت مکتب را نداشته باشد، می‌تواند سابقۀ کار داشته باشد. بر علاوه آن باید متولد افغانستان باشد. محل بود وباش و قومیت شخص مهم نیست.

به گفتۀ خانم بدلت، تنها راه ثبت ‌نام برای به‌ دست آوردن گرین کارت و اقامت دایمی در ایالات متحدۀ امریکا، ویب ‌سایت لاتری گرین کارت است.

خانم کیپ بدلت به صدای امریکا گفت ثبت‌ نام برای گرین‌ کارت کاملاً رایگان است. هیچ شرکت و دفتری حق ندارد به این بهانه از مردم پول بگیرد.

کیپ بدلت معاون قنسولی سفارت ایالات متحدۀ امریکا در کابل
کیپ بدلت معاون قنسولی سفارت ایالات متحدۀ امریکا در کابل

"برای درخواست به ویب‌سایت DVlottery.state.gov بروید و فورم درخواست را پرکنید. هر شخص فقط یکبار میتواند ثبت نام کند. باید تمام اعضای خانوادۀ تان را به فورم درخواست اضافه کنید. این رایگان و بسیار ساده است. بهتر است که شما خودتان این فورم را پر کنید ضرورت نیست که از یک شرکت کمک بخواهید."

برای برندگان و یا بازندگان گرین‌ کارت ایمیل نمی‌شود. بلکه آنان در زمان ثبت ‌نام، یک کود تأییدی دریافت می‌کنند. بعد از قرعه ‌کشی که به تاریخ ۲ می ۲۰۱۷ برگزار می‌شود، آنان می‌توانند به صفحۀ رسمی گرین‌ کارت DVlottery.state.gov مراجعه نمایند و همان کود تأییدی را وارد نمایند و در مورد برنده بودن و یا نبودن خود معلومات حاصل نمایند.

بعد از آن برای مصاحبه به کنسولی ایالات متحدۀ امریکا خواسته می‌شوند و پس از آن ویزۀ مهاجرت را به امریکا دریافت می‌ کنند.

بعد از اینکه افراد، گرین کارت و اقامت دایمی ایالات متحدۀ امریکا را به ‌دست می‌آورند دولت امریکا مسؤولیتی در قبال آن فرد ندارد و او به عنوان یک شهروند امریکایی مسؤول زندگی شخصی خودش است.

XS
SM
MD
LG