لینک های دسترسی

Breaking News

محمد‌گلاب منگل به حیث والی ننگرهار کارش را آغاز کرد


محمدگلاب منگل، پیش از این وزیر سرحدات، اقوام و قبایل بود
محمدگلاب منگل، پیش از این وزیر سرحدات، اقوام و قبایل بود

محمد‌گلاب منگل والی جدید ننگرهار در یک محفل بزرگ به کارش آغاز کرد و تعهد سپرد که در راستای وضعیت امنیتی و سایر مشکلات موجود تلاش جدی خواهد کرد.

او گفت "از جملۀ ۲۲ واحد اداری مرکز و ولسوالی‌ها، امنیت شانزده واحد اداری مطمین نیست".

والی جدید ننگرهار، از گشت‌وگذار افراد مسلح غیرمسؤول در شهر و افزایش قضایای قتل نگرانی کرد؛ اما گفت، به تلاش‌هایش در راستای بهبود وضعیت ادامه خواهد داد.

در آن محفل بزرگ که رئیس مشرانو جرگه، وزیر داخلۀ افغانستان و شماری از مقامات حکومتی شرکت کرده بودند، بزرگان قومی ننگرهار از والی جدید ننگرهار خواستند که به مشکلات موجود نقطۀ پایان بگذارد.

فریدون مومند عضو ولسی جرگه و رئیس شورای قوم مومند گفت، والی ننگرهار قبل از همه موارد، باید در تأمین امنیت و سپس سرکوب حلقات مافیایی در این ولایت مبارزه کند.

او گفت "تبدیل شدن از یک چوکی به چوکی دیگر راه حل نیست، به عوض افراد ناشایست باید افراد کارا انتخاب شوند".

جنرال تاج‌محمد جاهد وزیر داخلۀ افغانستان نیز برای بهبود وضعیت امنیتی، تعهد کرد و گفت، در این راستا به صورت جدی تلاش خواهد کرد.

دو هفته پیش، سلیم‌خان کندزی والی اسبق ننگرهار به این دلیل استعفا داد که ادارۀ مرکزی به او صلاحیت نمی‌دهد و برای خدمت به مردم ننگرهار مؤفق نشده است.

محمدگلاب منگل، پیش از این وزیر سرحدات، اقوام و قبایل بود و پیشتر از آن پیش‌برد امور ولایات هلمند و لغمان را در کارنامه اش دارد.

XS
SM
MD
LG